nieuwe maand,

4 december 2022 - Pêra, Portugal

Hoi allemaal,

Bedankt voor het meedenken met de stank. Morgen komen er dankzij Mariëtte medicijnen voor de darmen. dan kan ik hier weg en kan ik ook de stank aanpakken. want daarvoor moet ik van mijn plek. Ik hoop dat het dan allemaal voorbij is. Ik sta wel op een gezellige camping, met weer paradijsvogels. Ik hou daar toch wel van. Ook zij er een heel stel alleengaande vrouwen en mannen allemaal met een hond. De vrouwen zijn allemaal Nederlandse. Ik vraag me af of het een clubje is. Hun honden leggen ze gewoon buiten op het terras van het restaurant neer en gaan zelf TV kijken of zou. En die honden verroeren zich niet. Een keer raden waar ik zit.. Juist met een hond strak tegen me aan alleen buiten op het terras. Ze jankt als een klein kind als ik ergens naar binnen moet. En dat moet soms. Zo ben ik van de week naar de tandarts geweest. met de losse implantaten. Ze heeft alles bij elkaar geblaft en gejankt. Ik vind het ergens ook wel een geruststelling als ik haar hoor. want dan weet ik dat ze nog buiten zit. Zo ben ik een aantal keren naar het postkantoor geweest. 3 km heen en weer. Omdat ik wel wist dat ik op een tolweg had gezeten, maar nooit iets had betaald. Via het camperservice punt hier op de camping ben ik dus bij het postkantoor uitgekomen.  Het duurde heel lang omdat er steeds van engels naar porugees werd overgeschakeld.En ik dus wel zeven keer naar Lissabon heb gebeld. Uiteindelijk is dat goedgekomen. Verder druk met een paar kerstkaarten geweest. De duurste van mijn leven. Had ik het geweten dan hadden jullie een appje gekregen. Maar goed ook met een kerstaardigheidje bezig geweest. Heel duur ook om te versturen, maar ach het maakt me blij. Verder iedere dag naar het strand. De kust is prachtig. Betty vind het super. Ik laat haar nu heel vaak los voor we op het strand zijn. Ze vind dat zo gek. komt steeds vragen mag ik , mag ik?

Voor mijn zelfvertrouwen was het wel een goede week. veel zelf opgelost. de tolwegen, nieuwe zorgverzekering afgesloten,  stank aangepakt. ik weet sinds vanochtend hoe ik warm water voor elkaar krijg. Nu nog douchen als het niet meer stinkt. Tandarts gedaan. Postkantoor vier keer, maar wel wat ik wilde, dus al met al een goede week. het eerste paar sokken is af , komt eerdaags je kant op Lucas. Voor Sven is de eerste sok bijna af, dus dat komt goed voor de Kerst.

Over Kerst gesproken. bijna iedereen is zijn camper en of voortent in de Kerst aan het versieren. Kitchser dan kitch. Ik doe vrolijk mee hoor. Maar ook wel leuk. Als ik ergens oases kan vinden van de week ga ik toch een prachtig Kerststuk maken want er groeit hier zoveel moois.

Nou mensen volgende week weer van een andere plek dank ik fijne pakjesavond mocht je dat vieren. Ik heb wel een pakje dat ik morgen mag open maken.

Groetjes van ons voor iedereen en tot volgende week. Foto's ga ik nu proberen

1. Nel Molenaar:
    4 december 2022
    Een paar balletjes van alu-folie fleurt je kerstboom wat op :-)
    Mooie kleurige sokken!!!