wat vliegt een week

27 november 2022 - Olhão, Portugal

Hallo Allemaal,

Voordat ik met mijn verhaal begin heb ik hulp nodig. Ik weet dat er onder de lezers camperraars en ex camperraars zitten, die mij wellicht kunnen helpen.

Hoe ga je om met de vuilwatertank. Ik heb hem van de week geleegd en de lucht was daarna niet te harden. Ik heb op mijn mobiel zitten zoeken, wat te doen. Ik kwam steradent tegen, bleek, wc spul voor een potapotti en bioblokken. Nou denk ik dat ik die heb voor mijn compost toilet. maar dan. moet je die stuk maken en door de gootsteen zien te proppen of wat. Hoe vaak moet je trouwens die vuilwatertank legen, en hoe maak je dat ding schoon. Ik heb er nu toch maar wat bleek ingegooid dat was het enigste wat ik kon kopen. en de stop in de gootsteen en het doucheputje helemaal dichtgestopt met plastic zakjes. Nu 's nachts met alle ramen open slapen, en nu gaat het wel weer. maar ik denk dat ik het helemaal niet meer wil gebruiken. De toilet gebruik ik toch al niet omdat het helemaal mis is met mijn spastische darm en ik daarom wel op een camping moet staan. zo moet ik nu ook afbreken en zo weer verder gaan het is vreselijk.

Dit was ook de enigste reden waarom mijn avontuur zou kunnen stranden. Nu red ik het met de campings, maar het avontuurlijke off the grid gaat voorlopig niet gebeuren, en maakt het wel een stuk minder leuk.

Maar goed maandag heb ik het avontuur van het transport van de teveel zooi voor elkaar gekregen. Het was een hele bezoeking om dozen, plakband , en touw te kopen. maar toen dat gelukt was en ik zelfs me DPD in Lissabon gebeld had, bleek dat mensen van een camping niets mochten versturen, en aangezien de twee pakketten meer als 10 kilo wogen, mocht ik ze ook niet afgeven bij het DPD punt.  Ze waren ook veel te zwaar om te tillen dus daar zat ik met al mijn ges\zwoeg en gezweet. De post had gezegd dat ze tot 30 kilo pakketten aan namen. Dus moest ik daar naar toe. Na een paar uur zenuwen, want ik moest met de bus dus straatjes in en parkeren. Toch de stoute schoen aangedaan en het is me gelukt. De track en trace volgen gaat niet het kost 0.49 cent en moet met een creditcard betaald worden, en die heb ik niet., afwachten dus maar.

Dinsdag was weer een schilderdag en woensdag dacht ik ik ga die koelkast in de hoge kast inbouwen, hoogte en breedte kwamen precies uit, toen ik hem eruit had bleek hij toch veel te diep. Hij moest dus weer teruggeplaatst worden. Maar helemaal zonde van de tijd en het werk was het nou ook weer niet, want ik kon nu goed zien dat die koelkast wel erg lekte het hout was helemaal nat. en er lag een vochtige lap onder de kraan. En ja ik heb er foto's van gemaakt, en ja morgen ga ik naar Hoorn bellen. Bellen is een echte straf voor mij dus daar moet ik eerst een poosje op broeden. Verder viel me op dat er twee metalen hoekbeugeltjes waren geplaatst en er 4 schroeven in het metaal van de koelkast waren gedraaid. Dat is volgens mij niet de juiste installatie methode. Wie het weet mag zich bij mij melden. Ook waren de koperen draden al helemaal groen geoxideerd wat ook een teken van vocht is dacht ik. Donderdag kwam er dan eindelijk een eind aan al het geschilder, wat het wit betreft. Zwart en de autodeuren komen wel weer ergens anders. Vrijdag ben ik vertrokken van de camping in Fuseta. Daar was trouwens woensdagavond een live band, echt goed. Het blijkt dat er een duitse crimi is Lost in Fuseta heet. en zich daar ook afspeelt. In de bar waar het concert was. Er doen ook enkele medewerkers van die bar aan de crimi mee. Zou ik wel eens willen zien. Dit is een hele andere camping hier geen paradijsvogels, alles prim and proper. Het gaf toch veel meer reuring al die kleurrijke mensen.

Ik dacht gisteravond kom doe eens sociaal ga ook voetbal kijken in het restaurant. Er zat een man of 30-40 denk ik, kmaar ja zij zaten binnen en ik moest vanwege Betty buiten blijven. Niets aan dus. Dus na één vinho branco maar weer naar de bus..

Geen leuke spannende avonturen deze week. Morgen ga ik een uurtje verder rijden en wie weet staat er van alles te gebeuren.

ik sta in ieder geval op de blokken dat heeft een belg boor me gedaan, want dat gaat niet in je eentje.

groetjes

1. Agnes:
    27 november 2022
    Ik heb de foto's gezien, en ben benieuwd hoe het morgen zal verlopen als naar Hoorn gaat bellen. Succes.
  2. Ben Borgman:
    28 november 2022
    Als je van de vuilwatertank lucht in je camper krijgt , heb je geen sifon onder de gootsteen afvoer of je dop niet op de tank. Onder elke gootsteen zit een sifon ,waar water in blijft staan en voorkomt dat de stank in je leefruimte komt. Dat is ongeveer hetzelfde als een S (horizontaal) in de slang. Af en toe wat druppels bleek en vaker legen als je rijdt. (Gewicht)
    In een koelkast mag niet geboorde worden. Deze moet met de voet of opsluit laatjes vast en opgesloten worden. Heb je een IPAd maar toch een smart phone, dan kun je een app downloaden deze heet Campercontakt. Hiermee kun je heel veel Campings en camper stopplaatsen vinden en er alle info’s in vinden over deze plek. ( zoals wanneer campings gesloten zijn en wat voor voorzieningen er zijn. Veel succes groetjes van Ben de buurman van Marriet.
  3. Lucia:
    28 november 2022
    Bedankt ben ik ga er mijn voordeel mee doen
  4. Anja Wolfkamp:
    1 december 2022
    Een goede reis verder Lucia en Betty. Groetjes uit Nijverdal.