Lest niet al te best

17 april 2024 - Nieuw Heeten, Nederland

Hoi allemaal, Hier het laatste verhaaltje van deze reis. Wel vanaf mijn mobieltje want mijn computer is niet meer aan de praat te krijgen. Ik denk dat ik hem maar naar een computer zaak moet brengen. Want dit is heel erg vervelend. Afijn het laatste stukje dus. Na Eva in Oostenrijk waar ik dus mijn schoenen en een gedeelte van mijn afwas heb laten staan , Verder op huus an. 200 km per dag, ik heb er nog een week over gedaan. Met zeer uiteenlopende prijzen. Waar 10 euro aan de ellenmensensee (zo heet het ongeveer)  de goedkoopste was. Regensburg duur dacht ik 34 euro per nacht. Waar ik wel een eitje heb kunnen koken er was een nette keuken. En het was een leuke plek aan de Donau. Hij was alleen niet blauw. En al een heel stuk frisser. Bij het vertrek uit Regensburg ben ik weggereden met mijn stroomkabel nog aangesloten. Dus het lijstje van dingen die het niet meer doenwordt steeds langer. Computer, kookplaat, campinggas kookplaat, diesel kachel. En omdat ik geen stroomkabel meer had ook geen koffie apparaat meer. En het kleine kacheltje doet het zonder stroom ook niet meer. Maar goed ik heb ook nog een nacht in Zwergen gestaan a 49 euro zinder douche en stroom. Dit was de duurste overnachting van de hele reis. Het was een en al paard daar op die camping een reiterparadies zoals op het welkomsbord stond. Paarden in alle soorten en maten. En heel veel gezinnen met dochters in rijkleding. Leuke camping met een riviertje en een leuke waterspeeltuin. Maar wel erg duur. Maar we moesten verder. Ik weet niet precies waar ik allemaal geweest ben. Maar de laatste nacht was in Ibberburen, partnergemeente van de gemeente Hellendoorn waar ik ook toe behoor, en dus als een beetje thuis voelde. Zondag was ik dan eindelijk thuis, 3 weken terugreizen. Griekenland is wel heel erg ver weg, maar ik heb het fantastisch gehad. Het rijden ging erg goed. Beertje deed het fantastisch Betty blijft het heel erg naar vinden. Daar moet ik echt wat op vinden. En dan zit ik nu dus in de kou en regen te zitten in mijnbus. Het huisje is volgens het laatste nieuws eind mei klaar. Balen balen balen. Dit is nog het vervelendste met twee beesten binnen zitten en het heel koud hebben. En in heel veel regen. Ik heb een nieuwe stroomkabel gekocht dus koffie kon gisteren weer, en ook het kleine kacheltje gaf weer warmte. Maar ik denk dat er vannacht ergens water in is gekropen want de stroommeter staat op 11 en er knipperen allerlei lampjes. Plus dat er onder mijn bed iets ligt te loeien. Ik ga dus mijn regenpak aantrekken en alle. Stekkers buiten maar eens goed droogmaken en dan maar hopen dat alles het dan weer gaat doen. En ik heb me voorgenomen om alles te leren wat met de bus te maken heeft. Labelen wat wat is en waar het voor dient. Want ik veel te vaak met vragen gestaan, niet wetende waar wat voor iets. En dat kan niet meer, vind ik. Ik ben wel blond maarniet helemaal dom. Dit klusje miet ik onder de knie krijgen. Ik bedankt jullie allemaal voor het met me meereizen. Graag tot de volgende reis. Nu moet ik echt naar buiten de regen in want er piept iets onder mijn bed( in het technische gedeelte) en dat kan niet goed zijn. Groetjes van ons entot ziens

1. Agnes:
    Welkom thuis.
  2. Gre:
    Hallo Lucia,
    Welkom terug in koud en nat NL brrr.
    Ik hoop dat het weer snel beter wordt.
    Heb genoten van je reisverhalen met je diertjes, dank je wel.
    Wat heb je veel beleefd.
    Tot een later verslag.
  3. Yvonne:
    Welkom thuis Lucia
  4. Nel Molenaar:
    18 april 2024
    Hoi Lucia, welkom thuis. Wat een belevenissen weer. Ik heb van je reisverslagen genoten en soms gedacht wat/waarom onderneemt ze dit! Nu eerst alles weer herstellen en een cursusje electronica erbij voordat je weer op pad gaat :-)
    Ga je weer op reis met Betty en Beer?
    Groetjes en een knuffel van Nel
  5. Agnes:
    18 april 2024
    Wat lees ik, heb je een huisje? Wat fijn dat je straks een eigen stekkie hebt. Lekker hoor.

Jouw reactie