zomer
2 februari 2025 - Paleochora, Griekenland
Hallo Allemaal,
Bij jullie schijnt ook de zon hoor ik op het journaal en kan er hier en daar geschaatst worden. Hier is het compleet zomer, er is geen wind en dat scheelt een paar graden. Het hempje is al weer aan. Het is echt heerlijk.
Maandag kwam de katten vanger, maar we hebben besloten de baby nog niet te vangen. Ik probeer meer vriendjes met hem te worden, zodat we 20 Februari als er weer dierenartsen uit Duitsland komen hem zo op kunnen pakken. Want in de val krijgen zal erg lastig worden. Verder gaat alles hier zo'n beetje z'n gangetje. Woensdag voor de vierde keer naar de tandarts geweest. Hij is 45 minuten aan het boren en slijpen geweest aan dezelfde tand. Maar mijn bult is nog niet weg. Duurt nog een maand zegt hij. Ik ben nog hier over een maand heb ik hem gezegd, ik ook antwoordde hij lachend.
Er is een Duits stel gekomen met een enorme camper, die eigenlijk niet eens de camping opkon. Chris heeft takken af moeten zagen en takken omhoog moet houden. Ik vind het een z'e'e'er onaangenaam stel. Er kan nauwelijks een Gute morgen af. Er loopt nl een klein kitten rond die zo te zien erg ziek is. Hij drinkt water bij de damestoiletten uit een plasje. Ik ben gaan proberen om hem te vangen, met een transportbox en wat voer. Maar hij graaide het beestje voor mijn neus weg. Het was zijn kat,zei hij. Hun kat is 19 jaar oud en dit is een kitten. Vanochtend kwam Dali zeggen dat er al twee dagen een zieke kat onder haar camper zit. Gelukkig was Chris er ook, hij kon bevestigen dat dat kitten beslist niet van het onvriendelijke stel is.. Dus als het mogelijk is zal ik hem toch gaan vangen en naar de dierenarts brengen.
Vrijdag ben ik met Dali en Werner naar Paleo gefietst. Ik heb ze de agriwinkel laten zien want zij willen ook olijfolie mee naar huis nemen. In de winkel koop je blikje flesjes of potjes, dan ga je naar de olijfolie pers fabriek en kun je ze zelf vullen. Afrekenen gaat per gewicht en niet per liter. Dat is met de meeste dingen zo. Taart bijvoorbeeld, maar bloemkool bijvoorbeeld gaat ook niet per stuk, maar per kilo,
Volgende week wil ik naar Sougia lopen, en dan met Petra terug rijden. Dus gisteren maar vast eens naar koultoura gelopen, om te kijken hoe het lopen gaat, na het laatste avontuur had ik nogal last van mijn knie. En ja hoor op de terugweg. helemaal mis met mijn knie, alleen was het nu de linker?????. Geen goed idee om een lange wandeling te maken dus. Maar wat later in de supermarkt was het weer helemaal we, en de hoop op een leuke wandeling ook. 's avonds moest ik nog even naar het toilet en Betty uitlaten, Ik maak nog even een praatje met een aardige mevrouw, draai me daarna om, om verder te lopen. Blijft de neus van mijn schoen onder een boomwortel steken. en struikel, maar kon nog net blijven staan. Maar een vlijmscherpe pijn, aan de bovenkant van mijn bovenbeen bot. in mijn bil. Die plek deed al zeer sinds het lange zitten op die rots toen we van de berg gered moesten worden. Er is niet zoveel meer om zacht op te zitten na het verlies van de vele kilo's. Maar goed ik strompel ver naar de bus, toen meter verder struikel ik over een steen, met dezelfde voet. Toen was het feest compleet. Ik kan nauwelijks lopen. En ik hoor sommige van jullie al zeggen" had je een wijntje op", het antwoord is nee, want daar ben ik mee gekapt. Daardoor slaap ik wel slecht, maar ik heb een spelletje op mijn telefoon ontdekt, en heb ik mijn sudoko's en de griekse les, als het slapen niet echt wil lukken. Ik ben van de week toch in slaap gevallen na mijn sudoko sessie. De bril lag in vijf stukken 's morgens in mijn bed, en had een plek op mijn voorhoofd achter gelaten. Dus dat was minder. Wat ook minder was, was mijn dacht ik leuke idee om voor mijn (grote) verjaardag met de hele familie naar Mama Mia de party te gaan. Ik had dacht ik twee tafels geboekt voor 6 personen. 'a 195 euro per stuk. Het bleek dat de prijs pp. was, maar dat stond er dus niet. Geprobeerd te bellen. want 12 keer 195 is echt van de zotte. Gelukkig kon ik het annuleren. Maar had me wel weer een slapeloze nacht bezorgd. We moeten nu zelf maar een party organiseren. Als dat gaat tenminste want mijn huisje is nog steeds niet af, en kom ik straks denk ik in dezelfde stress shit terug als dat ik vertrokken ben.
Nog iets verontrustend, er is hier een petitie aande gang, want ze willen twee boorplatforms bouwen voor de kust van Paleochera, een voor gas en een voor olie. Dat willen gelukkig veel mensen zien te voorkomen. Ik kan het gewoon niet geloven, overal in Europa moeten we van de fossielen brandstoffen af, en hier gaan ze er aan beginnen. Terwijl er hier altijd zon en wind is. Maar zonnen, en wind parken heb je hier er niet. Wel zijn er mensen die een warmwater installatie op hun dak hebben, met een zonnenpaneeltje. Maar een windturbine heb ik hier nog niet gezien. Net als dat er niet gerecyceld word, en er bijv geen statiegeld wordt geheven. Dan denk ik hoeze wij zijn 'e'en Europa. Ik vind het maar een kromme situatie. maar wqel heel verontrustend.
Mijn kastjes zijn allemaal geschilderd en de deurtjes sluiten weer. ben net zolang aan het tobben geweest, tot ze weer sloten. Het behang wat beer van de muren had getrokken zit ook weer terug op de muur, nu nog een beetje met een witte verfpot aan de gang, en wat blanke lak dan is alles klaar. De bestelling die ik bij amazon had gedaan voor de nieuwe spullen voor de grote beer, zijn allemaal binnen, sneller als was gezegd. Dus de kleine transportbox met de katten bordjes die over zijn van de kerstmarkt heb ik bij katara af gegeven, kan zij het verkopenop de volgende rommelmarkt, en de box komt altijd van pas.
Nou dat was het wel weer zo'n beetje, ik ga afwassen en douchen, en dan weer lekker op het strand zitten met de vissende B&B, heerlijk. tot volgend week

