Mia eliniki evom’ada

11 februari 2024 - Paleochora, Griekenland

Hallo allemaal

Nog steeds vanaf mijn mobiel. Mijn laptop zou het moeten doen maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik doe de hele handel nog een keer weg. Het is allemaal heel leuk maar als het niet werkt is het een bak vol frustratie.
Maar goed deze week…. Lekker weer, lekker bezig en naar mijn zin. Sinds maandag geeft Nina een lerares uit Slovenië Griekse les. Ik doe niet mee met de Griekse letters want het is net chinees voor me. De taal heeft geen enkele verwantschap met welke taal die ik wel, of eenbeetje kan spreken. Maar het is erg leuk. Iedere dag om 12 uur is het zover. Morgen, maandag moeten we vijf zinnen gemaakt hebben van wat we tot nu toe geleerd hebben. Dat huiswerk heb ik al af, het viel nog best mee.  Ze uitspreken morgen dat is nog een ander verhaal.
verder heb ik van de week een hele stapel pannenkoeken gebakken en daar de camping mee rond gegaan. Ze vielen in de smaak. Van het restant een pannenkoeken taart gemaakt en die s’avonds met een stel opgemaakt. Ook ben ik aan het schilderen geslagen, de eerste was weer lastig maar daarna ging het beter. Nu zit ik de laatste vissen af te maken, zodat die ook een nieuwe eigenaar kunnen krijgen. Joyce is vandaag aan het opereren en haar beestenboel is bij mij en mijn beestenboel. Merlottje is een beetje huilerig, zij mist het vrouwtje en ouzo zit steeds achter beertje aan. Hij mag mijn beertje niet. Gisteren was een super hete dag. Een echte stranddag. Vandaag wat minder, maar ik ga straks toch de BBQ aanmaken. Ik heb lekker souvlaki gekocht. Maandag heb ik veel boodschappen gedaan in Paleochora op het fietsje. Bij thuiskomst tijdens het uitpakken. Misten ik twee dozen eieren, potver…. Ik moest dus weer terug, ik heb even de Electrische fiets van Joyce geleend, anders zou ik niet optijd terug zijn voor de Griekse les. De manager van de supermarkt zat net camerabeelden terug te kijken wie het was die die eieren op de winkelwagentjes buiten had laten liggen. En gelijk kwam ik in beeld, ook toevallig he’. Dus met de eitjes gauw terug en net op tijd voor de eerste les.
Beertje heeft zijn gele hesje deze week voor het eerst aangehad maatje M, we oefenen ‘s avonds met aan het lijntje lopen voor als we op reis gaan. Maar de tweede dag kwam ze zonder hesje thuis. Gelukkig heb ik hem wel terug gevonden, maar ik laat haar toch nog maar even in maatje S lopen. Nou lieve allemaal ik ga voor nu stoppen. Het gaat te vaak fout met die kleine lettertjes fijne week allemaal, en hopelijk volgende week vanaf een werkende laptop . Groetjes van ons

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ingrid:
    11 februari 2024
    Wat heerlijk dat mooie weer Lucia. Daar zijn wij ook wel aan toe. Al mogen we niet klagen tijdens dit carnavalsweekend. Het is redelijk droog met de optochten dit weekend.
  2. Nel Molenaar:
    11 februari 2024
    Heerlijk om je logjes te lezen. Het weer hier is NAT bleeh. Geniet ervan Lucia!! Knuffel voor jou - Betty en Beertje.

Groetjes Nel
  3. Yvonne:
    11 februari 2024
    Heerlijk je verhalen elke keer weer Lucia. Kijk er steeds naar uit!!!
  4. Antje:
    So nice😍 Miss you all…
  5. Lucia:
    11 februari 2024
    Nice that you are following us. We’ll meet again I”m sure of it enyou the rest of your dream
  6. Gwen de Winkel:
    11 februari 2024
    Leuk te lezen dat jij je vermaakt. Wat is beer gegroeid. Blijf genieten.
  7. Yvonne:
    14 februari 2024
    Staat Beer goed, dat gele hesje … haha, pas ook wel bij hem hè, beetje protesteren.
    Leuk je verhaal weer te lezen.

Jouw reactie