week van uiterste

13 februari 2023 - Estepona, Spanje

Hallo allemaal,

Hier dan toch nog een verhaaltje, Het was gisteren een drama dag en ik had er geen tijd en zin in.

Vorige week zondag vertrokken uit Tarifa, Op naar Gibraltar. De bus op een grote parkeerplaats geparkeerd in Spanje, want je weet maar nooit of ik een parkeerplaats vind. Rijden gaat wel maar geen moeilijke dingen aub. Door de douane en paspoortcontrole, en dan ben je in zuid Engeland zo Lijkt het. Brievenbussen, telefooncellen huisjes straatnaambordje, pubs, fish and chips, en betalen met ponds. Na de douane sta je dan op straat voor een stoplicht, en moet je wachten op...... jawel een vliegtuig. Ik kan de filmpjes niet sturen want die zijn blijkbaar te groot, maar het was enig. eerst kwam hij langs taxiend naar het begin van de startbaan, en dan met een noodgang om omhoog te gaan. Stoplicht op groen en iedereen steekt de landingsbaan over. Het was in Spanje prachtig weer maar Gibraltar had echt engels weer de hele rots was in mist gehuld. Maar ik heb er lekker rond gekeken, veel militaire gebouwen, bomvrije kelders enzo. Toen na de heerlijke lunch bij The angry  Friar op convent garden, terug naar Spanje opzoek naar een camping, er was er een dichtbij, dat had ik al uitgezocht. Maar helaas die bleek dicht, langs de kust verder, de volgende was vol, de derde wilde geen honden, en bij de vierde was het raak. Ze had nog een plek. Ik moest wel wachten tot de huidige bewoners vertrokken waren. En dat was pas om 7 uur 's avonds. Maar niets aan te doen. Ik was inmiddels al in Estepona. Op het Parque Tropical. Het was ook heel warm.  De hele kuststrip in volgebouwd met de meest luxe appartementen, hotels, en huizen. Mooier dan mooi, maar het lijkt een spookstad, want het zijn allemaal tweede huizen en er is deze tijd vaan het jaar niemand, dus ook de winkeltjes en restaurantjes zijn dicht.  Achter die bebouwde luxe strip, met mooie tuinen, zwembaden, en weggetjes, ligt een snelweg die enorm veel herrie maakt dat is overal zo.  Om van ce camping naar het strand te komen moet je min of meer door een soort vuilnisbelt heen en dan door een rioolbuis onder de snelweg door, m er te komen. Viezer dan vies. Ik heb het één keer gedaan. Terug zijn we een heel eind verder gelopen en een voetgangers brug gevonden, die nergens verder op aansloot. Achter de vangrail van de snelweg terug naar de camping. Dat gaat hem niet worden. Maar goed een prachtige warme dag gehad. Het strand was ook niet zo mooi hoor smal donker zand met veel stenen afval én ongeveer vier meter algen[leek op tabak] of iets in het water, daar ga ik dus ook niet in. De volgende dag maar verder. Het weer was de volgende dag totaal omgedraaid. Koud, hééé'l veel regen, storm en onweer. Het plan was om naar Ronda te gaan. Ik ben fan van derrechio de Valladolid. Dat is Tuna Muziek, ik wordt er vrolijk van. Op youtube kun je het vinden. doorspoelen naar 5.20 want ze kletsen nogal veel. Het lied waar het hiet omgaat heet Horas de Ronda, daarom heb ik toch de gok gewaagd. Het weer was vreselijk. Maar toch heb ik 45 km door de bergen gereden. Het werd steeds kouder , maar wel droger, en bij de boomgrens kwam het zonnetjes weer tevoorschijn. De camping was prachtig, aardige receptioniste. Dus parkeren dus. Blijkt dat ik in "we zijn er bijna"zit minstens 30 nederlandse capmers, en caravans. van het NKC, waar ik dus ook lid van ben!!!!. Tijdschema voor het raam van de leider. Maar het weer was zo koud 4 graden overdag, dat ik nagenoeg niemand gezien heb, er werd zeker niet gebouled of geBBQ ed. Toch naar Ronda gelopen wat een leuk plaatsje en wat schoon, helaas mocht ik de watermijn niet in met de lieve Betty, maar goed dwalen door de straatjes was ook prachtig. De volgende dag nog kouder en nu ook veel regen en wind. Maar we hebben toch weer van Ronda genoten. Maar al was het niet heel ver we zijn toch met een taxi terug naar de  camping gegaan. "s middags een trail gelopen naar een emerita een rotskerkje, wat een prachtig ruig landschaap. Helaas was het kerkje gesloten en heb ik een rotsmak gemaakt. Gelukkig heeft Betty toch iets van een lassie instinkt in zich, want ze kwam meteen bij m e zitten likken en piepen.. Ik ben geen koukleum maar ik liep met een muts en capuchon op winterjas aan en nog een bodywarmer eronder. Door de wind voelde het onder nul.

Dus besloten om maar terug naar Portugal te gaan ja ja de plannen zijn helemaal om. Nog wel een stop gemaakt in Zahara, dorpje boven op een berg, waar je werkelijk wegwaaide, en dan moet je buiten eten hé . Echt niet leuk deze keer. De reis aangevangen naar Monte Gordo daar vonden wij het toch het lekkerste mooi strand bos aan de ene kant van de camping dorpje aan de andere kant. En het was er 's avonds al 11 graden warmer. Eerst met Betty naar het strand, met haar werpstok die ze zelf draagt. heerlijk. Toen installeren electra eraan, en daar been ik misgegaan, want ik heb niet goed gecontroleerd. De volgende ochtend deed niets het en brandde er rode lampjes die fault aangaven. Nu bleek dat ik nergens geen verstand van heb. Hoe los je dit soort problemen op. Geen idee, mappen erbij handleidingen lezen, nou ik kan het laten want ik, weet niet eens waar het over gaat. De electrakast  van de camping is zo oud. Nog met bakkelieten stopcontacten, verschillende zijn min of meer doorgebrand, ik had mijn stekker dus in een fout stopcontact gestopt. Na veel trail en error had ik de stroom en de zonnepanelen weer aan de gang. De tv niet en achter in het bagagehok zit een kast die ook knipperde en een zoemend geluid maakt. De buurman gevraagd en hij is met metertjes aan de gang gegaan. Maar de plek was ook niet goed, dus ik moest iets verder rijden.  Helaas kwam ik vast te zitten in het zand. Graven en rubber matten hielpen niet. Bij de receptie om hulp gevraagd, om vijf uur gisteren kon ik geholpen worden. Na vier pogingen had de trekker mij eruit. Ik sta nu langs de weg, niet zo leuk maar de zon schijnt, de temperatuur is goed. En het was entertainment voor een groot deel van de camping. En de buurman had 's avonds de tv weer aan de gang, en heb ik toch nog een heel stuk van de film van Johanna gezien. Eind goed al goed. Was vanochtend al heel vroeg op het strand, zonsopkomst gezien, verse broodjes gehaald, het leven ziet er weer vrolijk uit. doei doei tot volgende week. Er staan wat leuke dingen op de to do lijst van komende week