Een bijzondere week.

15 oktober 2023 - Agia Galini, Griekenland

Hallo Allemaal,

Waar moet ik beginnen er is zoveel te vertellen. Ik ben tot woensdagochtend op de camping in Chania gebleven. Dinsdagochtend Naomi opgehaald. Maar voor het zover was!!!!! Maandagavond liep ik nog even met Betty een rondje, zien we een heeeeel klein poesje zitten. Tussen vier wat grotere kittens van een maand of drie. En al wil meestal iedere poes de boom injagen. Dit kleine zielige hoopje vond ze meer dan leuk. En ik ook. Hij had een dik oogje en was gewoon niet happy. Ik heb hem meegenomen,en geprobeerd iets in de campingwinkel te kopen wat enigzins voor poezen geschikt was. Het werd een pakje ham en kaas voor tosti's, de poesvond het heerlijk. Hij heeft de hele nacht bij me geslapen en bij Betty. Volgende ochtend vroeg opgestaan, moest tenslotte mijn lieve dochter ophalen, maar eerst boodschappen doen en naar de dierenarts. De peos woog nog geen 300 gram, en was blind aan een oogje. De arts heeft het vanalles gegeven en ik moest over twee dagen terugkomen. Maar ik was van plan om met Naomi te gaan toeren. Maar goed naar het vliegveld nNaomi opgehaald. Betty had haar al gauw in de gaten, wat was het heerlijk om elkaar weer te zien. Besloten om nog een nachtje op de camping te blijven omdat Naomi wel een hele lange dag had gehad. Lekker wezen zwemmen en een beetje rondgelopen.  De zorg voor zo'n poesje is best intensief. Volgende ochtend inpakken en wegwezen wat nog niet zo eenvoudig was mat al die olijfbomen met hun lage takken. Eerst nog maar een keer naar de dierenarts. om de medicatie voor donderdag op te halen, zodat we op weg kunnen. Na allerlei instructies gaan we opweg naar Elafoninisi beach.

Echt praachtig, het is warmmaar het stormt onzettend. We kunnen geen camping vinden dus bivakeren daar op het parkeerterrein. De bus schudt heen en weer van de wing. Tafel en stoel waaien over de rand van het platteau. We eten lekker in het restaurant en gaan slapen, alsof we op een boot zitten. zo gaat het heen en weer. De zonsopgang iswerkelijk schitterend.De volgende bestemming is Paleochora, Ligt er eigenlijk vlak naast maar die vreselijke bergen zijn zo hoog, dat je eigenlijk terug moet naar Chania om voorbij die eerste berg te komen. We houden 's middags halt in Kissimos bekijken het stadje en picknicken aan het strand. In de middag komen we in Paleochora aan. Ook leuk, ook mooi, ook warm. De camping is zo zo. Heel veel vliegen, en ik zie een kakkerlak lopen, dan ben ik er klaar mee. volgende ochtend weer verder. Maar het dorpje vinden we echt heel leuk er wonen daar nog gewoon de inwoners, en niet alleen toeristenpaleizen.  Om naar het volgende dorpje te komen, je raad het al eerst weer terug naar Chania, stukje verder langs de noordkust en dan een stukje verder het hele eiland weer oversteken. De fijne navigatie levertd ons weer de nodige stunten. zoals eendorpjewaar we helemaal klem kwamen te zitten. totaal ongeschikt voor een camper. Gelukkig heeft een inwoner het stuur overgenomen en ons achteruit uit het dorp gereden. Leuk is anders, ik vind het echt steeds lastiger worden al dat gedoe. Na de middag in Suoda echt heerlijk te hebben gegeten verder op naar Chora Stakion gereden, ook hier geen camping. We hebben in de haven geparkeerd en daar geslapen. De volgende dag geprobeerd de bus te pakken naar de ingang van de Imbroskloof om die te gaan lopen, maar honden mochten niet mee, van de poes die we in de rugzak hadden zitten hebben we niet eens gesproken. Uiteindelijk met de camper naar de ingang greden. Vreselijke weg, maar wel zonder gaten ed. Zo hoog er komt geen eind aan. De kloof hebben we gelopen prachtig en heel bijzonder. aan het eind stond een taxibusje die je weer naar je auto terug bracht. Ik ben met de dieren achter gebleven en naar de eerste de beste taverne gelopen. Volgens Naomi een goed idee , want die vond deze rit zelf ook heel erg eng.De peos had zo'n honger en het eten was op de uitbater had niets wat ik de poes kon geven dus uiteindelijk een pizza ham kaas besteld. sinds dien gaat het stukken beter met de poes. Die in eerste instantie Willy was gedoopt ,Naar one eyed Willy een beroemd piraat. Maar ik vond het toch niet zo'n leuke naam. We hebben van alles verzonnen, maar zijn nu uitgekomen op Beer.Na het kloof/pizza avontuur doorgereden maar Agia Galini, zeer vrolijke, kleurrijke camping. Het dorp ligt op een zekere hoogte en is niethandig voor het tevoet doen van boodschappen. Morgenmiddag gaan we wederom terug naar Chania , en zoeken daar een plekje om de volgende  dag, Naomi weer naar het vliegveld te brengen de week is omgevlogen. De meeste zorg voor Beer heeft zij op zich genomen. Ik  had er nog niet zo'n vertrouwen indat hij het zou redden. Maar nu eet en drinkt hij prima en gaat hij verder met me mee. Betty is er ook gek mee , ze slapen zelfs samen. Dus dat gaat helemaal goedkomen. Ik vind het leuk dat er nu ook een poesje, sorry katertje is. Als ik Naomi heb weggebracht ga ik nog een keer langs de dierenarts, en hoop dan dat ze haar oogje mag behouden al is het blind, het is een leuk . levendig beestje. Ik ga terug naar Paleochora, naar een andere camping, want daar waren er twee. Daar wil ik langere tijd blijven om alle creative dingen die ik wil doen en de klusjes die nog moeten af te ronden. Maar dat horen jullie volgende week, want een plan is een plan maar uitvoeren is wat anders. Nog één ding, de bergen op Kreta zijn echt heeeeeel erg hoog.

1. Ans:
    15 oktober 2023
    Wat een leuk verhaal weer, en heerlijk zo een weekje met Naomi op avontuur, en weer een nieuw gezinslid erbij, ik zie er nog van komen dat je straks met een halve dierentuin thuiskomt (grapje) fijne week weer met Betty en Beer.
  2. Nel Molenaar:
    15 oktober 2023
    Heb weer genoten van je avonturen - never a dull moment bij jou!!
    Heerlijk zo'n weekje met Naomi. Veel plezier de komende week met
    Betty en Beer.
    Hier wordt het nu echt koud!!
  3. Ingrid:
    15 oktober 2023
    Wat gezellig dat Naomi geweest is! Maar ook samen genoeg avontuur te beleven.
    Geniet lekker van de mooie omgeving. Het is prachtig daar.
  4. Lucia:
    Dank je fijne maandag😎
  5. Lucia:
    16 oktober 2023
    Dank je de temperatuur is hier nog heerlijk. Fijne week😎
  6. Lucia:
    16 oktober 2023
    Dank je we hebben het heerlijk en wees gerust er komen niet nog meer dieren bij😎
  7. Agnes:
    17 oktober 2023
    Fijn dat je je vermaakt heb met Naomi samen.👍👍