Gelukt dankzij Gwen

22 oktober 2023 - Paleochora, Griekenland

Hallo Allemaal,

Hier dan toch nog een verhaaltje vanaf Gramada. EEn heerlijke plek, alleen wel veel vliegen, maar dat heb ik al op meerdere plaatsen gehad. De zee is echt kristalhelder je kijkt zo door de golven heen. Maar over deze week gesproken. Maandag zijn we (Naomi ik en de beestenbende) vertrokken vanaf Gallini. Dat was toch niet het dorp waar ik de winter wil doorbrengen, teneerste moest je je hoog klimmen om bij een winkel te komen,en het was er super toeristisch. Ik heb toch liever wat meer lolalen bewoners om me heen. Plus dat het erg stonk op die camping, maar alles was wel heel erg creatief opgeleukt.  Dusdaar lag het niet aan Paleochora vond ik leuker. Al liepen daar kakkerlakkenover de camping. Maar er was nog een camping maar die hadden we niet gezien. Ik ga er toch kijken. Tegen de middag kwamen we bij rethimnon aan een machtig fort lag boven de stad aan de zee. Leuk om daar te gaan eten dachten we. Maar er was echt geen parkeerplaats te bekennen waar een camper kon staan. Maar even buiten het centrum vonden we dan toch een hele grote plek helemaal leeg.Daar hebben we eerst de risotto ontdooit en opgewarmd, heerlijk echt waar. En Beer verzorgd. Toen zijn we gaan lopenBeer in de tas en Betty liep zel. Ze zijn alletwee zo lief geweest. Naomi heeft nog wat souveniers gekocht, enwehebbenlekker een ijsje gegeten. wat een leuke oude stad is dat. Tijd om terug te gaan naar de auto, en op zoek te gaan naar een camping. Vlak bij de auto kwam ik erachter dat ik alle tasjes met de souveniers kwijt was. Ojee ik schaam me dood. Naomi loopt door met de autosleutels en ik ga terug de stad in. Leg het hele parcourin omgekeerde volgorde af en bij de laatste stop, wat dus de eerste was toe we begonnen daar waren ze gevonden. Ik blij weer terug naar de auto. Toen een camping nou nergens dus. We ontdekten een plaatsje George (nogwat) daar zouden volgend de kaart 4 campings zijn. Allleen wisten ze daar van niets. We hebben hem maar gewoon op het strand gezet. Wat een nacht was dat. We hebben geen oog dichtgedaan. Motorraces om de bus heen twee mannen die een pistool afvuurde (twee keer) life muziek in de de diverse strandtenten. Maar goed Naomi heeft 's morgens nog even een duik genomen, en de stranddouche gebruikt. we hebben lekker ontbeten bij een bakkertje en toen was het tijd voor het vliegveld. Best lastig om weer gedag te zeggen, het was heel gezellig. Daarna moest ik met beer naar de dierenarts, hij was aangekomen 340 gram woog hij toen, Nog een ander oogdruppeltje erbij en we konden weer verder. Hij is nog te klein voor alles. Ik blijf dus toch nog maar even. Met drie maanden kan hij gevaccineerd worden, gechipt en een paspoort krijgen. Of z'n oogje er uitmoet is nog niet te zeggen. Het ziet er iedere dag anders uit. Het kan er ook uitvallen??? of uit elkaar ploffen. Ik zit op beide opties niet te wachten. In beide gevallen moet ik snel naar een dierenarts. Gechecked of er een in Paleochora was. en die is er. Op weg dus. De camping Gamada ligt 5 km buiten het dorp en dat is wel lastig. Met twee dieren lopen. Maar goed ik blijf hier een maand voorlopig, er zijn meerdere overwinteraars, en het is echt prachtig. Alleen is alles dicht. Restaurant, winkel snackbar, kantoor. Maar het is een prettige plek. De duits jongen waar ik mee op de ferry zatstond ook opeens voor m'n neus hij blijft hier ook. Toen ik vrijdag met Beer naar de dierenarts moest. Herhaling ontvlooien en ontwormen. Heb ik hem dan ook gevraagd om op Betty te passen enben ik snel met Beer met een taxi heen en weer geweest. Misschien is croudfunding nog wel eeng goed idee. Het loopt tochallemaal op en er staat nog wat aan te komen ook. Maar dat is van later zorg het is een dapper klein mannetje, berensterk, klimt overal op en zit overal onder vast. Ben er blij mee. Niets enorm spectaculair deze week ik ben lekker aan het knutselen, ben aan het haakpakket begonnen maar dat vind ik nog wel moeilijk. En heb verf gekocht voor het stenen schilderen dat hier heel populair is. Misschien volgende week iets om te laten zien. voor nu nog een fijne zondag en tot volgende week

1. Ingrid:
    22 oktober 2023
    Leuk om je verhaal weer te lezen Lucia. Hier is de herfst nu echt in aantocht. Regen, wind en een stukje frisser de afgelopen week. Toch heeft dat ook wel wat, als je binnen zit en de kaarsjes aan kunt doen😉.
    Geniet er maar lekker van.
    Groetjes uit Hengelo
  2. Gwen de Winkel:
    22 oktober 2023
    Fijn dat het gelukt is Lucia. Mooi dat jij toch een plekje gevonden hebt voor een maand. Dat haken…gewoon doen. Voordat jij het weet heb jij het onder controle. Ben benieuwd naar jou creaties. Tot hoors!
  3. Yvonne:
    28 oktober 2023
    Mooi verhaal lucia. Stuur eens een foto van Beer… wat een leuke naam voor een ieniemienie katje…. Mooie compensatie
  4. Lucia:
    28 oktober 2023
    Hoi Yvonne nou ik heb er nog een paar opgezet hoor groetjes