Het was weer een heerlijke week.

22 februari 2023 - Ferragudo, Portugal

Hallo,

Ik heb het rustig aan gedaan deze week. De gemeente en campingmedewerkers zijn twee dagen bezig geweest het terrein te herstellen, nadat ze mijn bus eruit hadden gekregen. Nou is het gemiddeld zo dat er zes man aan een klus bezig zijn, waarvan er 5 aanwijzingen geven en 1 echt iets doet. Ze hebben de weg gerepareerd met opgebroken asfalt, niet zo, duurzaam denk ik. Vooral omdat het in een mata national is. Ik heb lekker een dagje achter de naaimachine gezeten, was leuk maar je werkt je wel klem, ik althans, omdat er dan van alles om je heen staat en je eigenlijk geen plek hebt. Donderdag was echt een zomerdag, in mijn hempje, en natuurlijk korte broek naar Villa reaal gelopen, door het bos, daar de Ferry naar Ayamonte genomen , naar Spanje, wat rondgelopen, en gewinkeld, (niets gekocht) een hele vieze pizza gegeten, zo laten staan. Hij was net ontdooit , en daar was alles mee gezegd, en dat voor een echte pizzeria. De Ferry terug naar Portugal genomen, en over het strand in zwembroek naar Monte Gordo gelopen. Een heerlijke dag. O nog even in het dorp een gegrilde kip gekocht en lekker samen gesmuld. Ben wel een beetje klaar met dat uit eten. De volgende ochtend alles ingepakt en op naar het volgend stadje. Daar bleek de camping vol, en de volgende, en volgende ook. Terwijl ik gemailed en gebeld had. Maar je krijgt geen gehoor. Uiteindelijk op camping Albufeira belandt. Waar in nu in twee "we zijn er bijna groepen beland raak. Een van seniorenkampeer club en een van axcie reizen. allemaal nederlanders. Naast mij stond een zwitsers echtpaar met een bijzondere camper. Ik maak al een tijdje foto's van aparte campers en zal er deze week een paar bijsturen. Zij hadden ook huis en haard verkocht en woonde ook in de camper. Nou ja camper. ze hadden een RAM auto met daar een oplegger/aanhanger aan. die ook nog in de breedte kon uitschuiven. Maar hele aardige mensen. Mistte ook hun kleinkinderen maar, waren ook toe aan niets moet, tijd aan me eigen. Het strand en kust was prachtig, maar al die winkelstraatjes met honderd keer hetzelfde dat hoeft vooor mij niet. Volgende dag prachtig weer. Tineke was jarig, en ik had besloten mijn pijnlijke kapotte voeten eens te verzorgen. Dus toen alles in de zalf en onder de pleisters zat, Tineke gebeld om te feliciteren. IK heb nog niet opgehangen staat er een zieliger dan zielig hondje naast me. met twee volledig onder het bloed zittende pootjes en kwijl uit haar bek. Ik schrik me rot. Maar er schoot door me heen we worden nu toch wel erg een stel. Ik zere pootjes dan zij ook. Maar er bleek niets mis te zijn met haar pootjes, Het bloed kwam uit haar bek. , ik dacht dat ze op haar lip gebeten had, en heb het steeds drooggedept. Het was wel een patient hoor, die kan zielig kijken, maar 's avonds wilde ze nog steeds niets eten, en bleef maar kwijlen. IK bedacht eindelijk dat ik maar eens in haar bek moest kijken, en ja hoor er zat een takje klem overdwars tussen haar kiezen.. Gauw eruit gehaald, en alles was weer oke. De laatste kippenpoot van die enorme kip van gisteren ging er goed in. [schoongemaakt}. De volgende dag ging het weer verder met de caravaan. en ik heb bedacht dat ik het maar eens gewoon zoals vroeger aan ging pakken. Niets geen gestudeer op de kaart, campercontact en google. Ik ben gewoon gaan rijden, en maar zien waar ik terecht kom. Ik ben op een enorme maar uitgestorven camping terecht gekomen, waar ik vier keer moest verplaatsen. Eerst een campingmedewerker dat ik in het verkeerde gedeelte van sectie 2 stond. Heel eng keren.  De plek die me toebedeeld was, daar kwam meteen een duits meneer zeggen dat het een hondvrije camping was en dat ik daar niet mocht staan. Ik had bij de receptie gezegd dat ik een hond had. Dus inpakken en terug bij de ingang was een plekje voor v8 campers dus ik knal hem meteen op de eerste plek neer. niet te moeilijk met parkeren. Er kwam meteen een vriendelijke duitse mevrouw naar me toe dat ik daar niet mocht staan die plek was voor  auto's van camping personeel. Dus moest ik toch achteruit naar een volgende plek. Dezelfde duitse mevrouw kwam zeggen dat ik verder naar voren moest omdat er anders geen auto's achter langs konden. Maar we staan geweldig heerlijk in de zon, geen autoverkeersgeluid, geen vliegtuigen. Mooie natuur, maar hoe heet het hier nou? Ik heb een foto gemaakt even kijken Ferragudo, dat is het, Vanchtend een grote wandeling om de camping gemaakt. En er staan hier verschillende stukken grond te koop, met en zonder bouwval erop. klinkt aanlokkelijk. Morgen weer verder, weer op de bonnefooi, bevalt goed. Dit wordt gepubliceerd zogauw ik weer internet ergens heb. GroetjesFerragudo

1. Jaire van Sloten:
    22 februari 2023
    Hoi wehebben mail gekregen van de twentse lente Wat een gedoe he we hebben ook in monto garlo vakantie gehad heerlijk naast het strand nog genieten daar
  2. Lucia:
    22 februari 2023
    O wat leuk, ja het is echt fijn daar
  3. Christiane Rogen:
    22 februari 2023
    Liebe Luzia, erinnerst Du Dich noch an Deine deutschen Nachbarn aus Fuseta? Jetzt hattest Du soviel Begegnungen mit " netten" deutschen Damen, aber an dieser Stelle ein Tipp von mir als deutscher "Dame": wir waren bei Silves zu Gast in Casa Zambeek, eine niederländische entzückende Gastgeberin auf einem Landgut inmitten von Orangen, Mandarinen, Zitronenbäumen... Hunde willkommen und die Wanderung nach Silves ist auch empfehlenswert. Viele Grüße an Betty von Christiane
  4. Lucia:
    22 februari 2023
    Jammer dat ik daar niet ben belandt maar keuk dat jullie ook weer onderweg zijn. Ik heb het hier ook naar mijn zin en ga over een paar dagen richting sagres en dan omhoog richting thuis. Ik vind het zo leuk dat je mijn verhaaltjes nog steds leest. Misschien treffen we elkaar nig eens ergens. Goede gezinde en veilige kilometers van ons
  5. Ans:
    23 februari 2023
    Ik ben met Christa in Sagres geweest, ze had daar toen een appartementje, geweldig mooie kust en stranden daar, dat wordt genieten!
  6. Lucia:
    23 februari 2023
    Dat denk ik ook ik was al een keer eerder iets verder op de punt. Heel mooi. Maar ik heb zo n moeite om Betty in bedwang te houden die wil alleen maar zwemmen en zou zo van zo n hoge rots af springen. Ze moet dus aan de lijn blijven en dat is zielig voor haar maar noodzakelijk en zwaar voor mij. Alles goed bij jullie? Leuk dat je met al je kids op wintersportvwas. Heerlijk he groetjes
  7. Ans:
    25 februari 2023
    Ja hier gaat t best goed, en inderdaad leuk met de kinderen op wintersport, ze hebben mij wel laten lopen hoor, iedere dag een uur of 5, ik heb een spierpijn gehad haha, maar t was goed voor me, in 1 week 3 kilo er af gelopen, en elke avond werd ik ingesmeerd met spierolie door Bianca!