Daar ben ik weer

28 februari 2023 - Aljezur, Portugal

Hallo, Aangezien ik als enigste maar twee nachten mocht blijven in Ferrogudo moest ik dinsdag ochtend weer verder.. we hebben lekker gewandeld en Indiaas gegeten tussen de middag. De Duitse mevrouw en een Hollands echtpaar hebben naar mijn kooktoestel gekeken, maar konden niet ontdekken wat er nou mis mee was. Dus voor iemand die alleen een ei kookt moest ik aan een derde kookapparaat. Wel wat veel vind ik. De kookplaat die bij de bus is geleverd doet het nl ook niet meer. We zijn dus dinsdagochtend vertrokken, gelukkig kwam ik al snel een Decatlon tegen en daar hadden ze een nieuw kooktoestelletje van campinggaz deze keer, maar met dezelfde gasbussen. We gingen verder en kwamen in Luz terecht waar er ook een camping was.  Lekkere grote plekken, dicht bij zee, en het dorp. Ik blijf vier dagen. Er moet nl, nodig gewassen worden. Zo gezegd, zo gedaan. De was mocht gedroogd worden op het dak van het  was gebouw. aan jawel lange waslijnen. Bus schoongemaakt en veel gewandeld, over het strand en door de prachtige heuvels. Ook hier kwam ik leuke projectjes tegen. Lees opknappertjes. Omdat ik me nog steeds afvroeg hoe dat nou werkte met die zonnepanelen. Want nog steeds nam ik iedere dag stroom af bij de campings. Ik moest het gewoon gaan proberen volgens Jorrit. Maar mijn angst is dat de accu leeg raakt en ik niet meer wegkom. Ik heb toen de stoute schoenen aangetrokken en een Nederlands stel aangesproken, met net zo'n soort bus én zonnepanelen. Hele aardige jongen heeft alles bekeken met de handleidingen map erbij. Hij vond het allemaal heel goed aangelegd, en alles werkte. Trek de stekker er maar uit was zijn advies. Maar je moet wel je panelen wassen want ze zijn heel vies. Ik had dus een hele dag (dag 4) om te proberen. Lukte het niet dan kon de walstroomstekker er weer in. Maar alles deed het en bleef het doen. Alleen jammer genoeg deed het koffieapparaat het niet de volgende ochtend dus die heb ik even aan een verlengsnoer gelegd. want een bakkie koffie 's morgens is een must. Hoe ik die panelen schoon krijg weet ik niet , maar dat laat ik even. Ik heb wel iedere dag de Hop gezien op deze camping, heel tam eigenlijk, en een bijzondere vlieger. Ik heb even opgezocht wat voor geluid hij maakt. Tot mijn verbazing hoor ik hem al heel lang bijna op iedere camping

De volgende morgen weer vertrokken, in Sagrez belandt, ook een mooie camping met grote plekken, loopafstand naar zee en dorp, helemaal goed, ijsbloemen en ik heb 1 blauw druifje gezien dus. Ik kan er niet over uit wat een mooi land het is, echt prachtig en een ruimte geweldig. En een bloemen. Hier bloeien blauwe lupienen,  Het ging goed met de panelen en voor het eerst heb ik geen stroom besteld. Wel deed het koffieapparaat het niet. Dus apparaat onder de arm, en op de strijkplank in het washok koffie gezet.  Het laatste stukje strand ik met al die enorme keien moeilijk te bereiken voor mij, zeker met die zeehond die zo trekt. Ik wordt nogal stijf, is lastig. Ik moest voor Jorrit nog even een Hotel bekijken dat te koop staat, en waar hij vorig jaar wel een familieproject in zag. Zelf heb ik ook een heerlijk project gevonden, maar kon er niet achter komen van wie het was. maar was dat gelukt dan wist ik het wel. Foto volgt. Over foto's gesproken vorige week zou ik de bijzondere campers toevoegen. maar dat lukte maar niet. Kwam ik er vaan de week achter dat ze overal en nergens tussen staan. sommige wel 10 keer ik heb de dubbele verwijderd , maar ze bij elkaar plaatsen lukte dan weer niet. Er waren vier Spaanse kinderen op de camping die helemaal weg van Betty waren, dus ze kent alle commando's nu ook in het Spaans. Zit, poot, ander poot, af, en sta. Wat is ze toch een knapperd

Na Sagrez was het dan zover we gaan de hoek om van Portugal, eigenlijk voelt dat als dat de thuisreis is begonnen. En de natuur is zo niet nóg mooier, we zijn in Aljezur belandt, en het is prachtig, nadeel is wel dat winkel en restaurant gesloten  zijn, en er in de wijde omtrek geen enkel winkel te bekennen is. Dus geloof het of niet ik heb spagetti gemaakt, heerlijk, en genoeg voor morgen ook nog, dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Tot volgende keer

1. Cor:
    28 februari 2023
    Wat een avontuur, succes.
  2. Ans:
    3 maart 2023