De week van Betty

5 maart 2023 - Vila Nova de Milfontes, Portugal

Nou zal ik eens het een en ander vertellen. Ik heb een lekkere week gehad, maar het was wel erg warm, moest steeds de schaduw opzoeken. Maar gelukkig ging mijn vrouwtje vaak naar de zee en kon ik dus lekker rennen in het water, heerlijk. Ik heb deze week een ongelooflijk lekker, heerlijk fantastisch modderbad genomen. Het was wel wat ongehoorzaam van me. Maar ik kon het niet weerstaan. Als je mij niet kende dan had je me niet herkent. Ik was helemaal geel, zelfs mijn zwarte neus en rode halsband. Het was maar goed dat ik dat had gedaan, want toen we bij de zee aankwamen, waren er wel heeeeel veel treden naar beneden. Ik denk niet dat mijn vrouwtje dat gedaan had als ik niet heel nodig een bad nodig had. Dus heb ik haar toch maar de 296 treden naar beneden getrokken. En toen de beste zwem sessie ooit gehad. Het was heerlijk, het vrouwtje heeft heel veel stokken in het water gegooid en ik heb ze allemaal teruggebracht. Ik heb lekker door het zand gerold, en een paar schelpen dingen gegeten, lekker joh. Ik heb mijn vrouwtje ook weer alle trappen omhoog getrokken en toen hebben we nog heel lekker lang terug gewandeld. Ik wil dan overal snuffelen want er zijn hier zoveel lekkere luchten. Maar ik moet daan doorlopen van haar. Maar zij wil van iedere bloem zowat een foto maken dat vind ik nou weer stom. Op dezelfde camping kwam de volgende dag een boze man in zijn pyama uit zijn camper gesprongen en begon erg te schreeuwen dat ik niet zo los moet lopen en overal plas en poep. Ik ben altijd een heel lief meisje en doe nooit wat op de camping ik wacht altijd tot ik voorbij die hele grote stok ben, slagboom zegt mijn vrouwtje. Hij zou mij vermoorden als hij me nog een keer zou zien. Mijn vrouwtje was heel boos. Om 10 uur kwam hij naar ons huis gerend met een grote zaklantaarn in zijn hand. Mijn vrouwtje was bang dat hij daarmee mij zou gaan vermoorden. Maar ik dacht ik ga eens even heel lief gedag zeggen, dan ziet hij wel dat ik een lieve hond ben. Vrouwtje was zo bang en probeerde mij te pakken, maar raakte gevangen in mijn touw waar ik altijd aan vast moet zitten als we op een camping zijn. Ze viel heel hard op het grind en had een bloedknie en haar nieuwe broek was stuk. Gelukkig kwamen er andere mensen zeggen dat ik een lieve hond ben en dat het een andere hond was die niet op een camping woont, maar in een gewoon huis. Dat mis ik ook wel vaak hoor. Maar ik ben nu ook wel blij hoor ik mag heel veel wandelen en zwemmen., Krijg lekker eten en mag iedere dag zelf iets lekkers kiezen uit de snoeptrommel.  Van Aljezur, zijn we naar Praia Amoreia gelopen en praia carrapateira en toen verder gereden naar Sao Miguel onderweg zijn nog gaan wandellen bij Praia Odeceixe, daar was het zo hoog dat mijn vrouwtje niet naar beneden wilde, jammer ik was schoon dus het ging niet gebeuren. We zijn gestopt op camping sao Miquel daar had ik een hele grot plek met lekker gras, fijn wandel gronden. Maar het was er wel heel heet. Na twee nachten  gingen we weer verder het vouwtje wil 1 april in de bovenhoek van Portugal zijn dus we kunnen niet heel lang meer ergens blijven. Maar hier kan ik weer steeds lekker rennen in het water, en er zijn veel andere honden vrienden. Ik heb het dus wel naar m'n zin. O en ik heb ook lekker Picanha gegeten van de week. Mijn vrouwtje lust nooit zo veel, dus neemt ze altijd iets wat ik ook mag, gegrilde kip of  nu dus voor het eerst Picanha, nou dat mag ze vaker doen hoor.  Veel blafjes , likjes en pootjes vanuit  Milfontes, en we zijn dus aan de terug reis bezig tot gauw groet Betty en ook van het vrouwtje hoor.