en toen was er internet.

31 oktober 2022 - Montalivet les Bains, Frankrijk

Ik zit hier op mijn uitklapstoeltje bij de receptie. Het internet gaat on en off. Maar ik doe een gooi. Zondagochtend vertrokken naar Tholen, Oud Vossenmeer. Ik had mijn zus al weer een jaar niet gezien dus daar verheugde ik me dan ook op. Mijn zus kan ook heel lekker koken en dat was heerlijke aal. Mijn verjaardageten vroeger. Heerlijk. Helaas werd haar oudste hondje Yuna s ávonds nog zieker dan ze al was, en moest er naar de dierenarts worden afgereisd. Yuna moest de volgende dag worden ingeslapen. Ik heb toen maar mezelf vermaakt

akt, want haar gezin wilde bij elkaar zijn. Betty en ik zijn naar Stavenisse geweest. Een leuk stadje met mooie wandelen fietspaden water en strandjes. De zeemeeuwen daar eten oesters. Het is er van vergeven. Ik had nog wat brood maar dat hoefde ze niet. Begrijpelijk als je aan oesters gewent bent.

S middags kwamen mijn laatste bestellingen binnen en ben toen vertrokken. Anders dan gedacht maar dat halen we nog wel in.

We zijn doorgereden naar Bredene aan de Belgische kust. Een hele rare camping het contactnummer bij de receptie was buiten gebruik. Ik ben maar ergens gaan staan. De electra en water was gewoon aangesloten. De volgende morgen ook zo maar vertrokken want er was niemand.

Volgend stop was Duinkerken. een hele mooie moderne design stad tegenwoordig.

Al die oude haven /scheepswerven hebben allemaal een nieuwe functie  en zien er impossant uit.

Na Calais was het gedaan met het vlakke land en de eerste heuvels/bergen diende zich aan. Toch altijd weer mooi.

S avonds op een parkeerterrein van een kerkhof geparkeerd in mianney. annex  recycle centrum. Ook niet echt prettig, maar ja ik had vijf campings geprobeerd, volgens googl allemaal open alleen waren ze dicht.

Dus s morgens maar weer vroeg op pad er zit niets anders op om maar snel naar het zuiden te gaan , ik denk dat de campings daar wel open zijn.

De volgende middag toch een camping gevonden in Murs  geloof ik heerlijk ben er twee nachten gebleven.

Daarna weer verder zuidwaarts.  Plaatsen als La Rochelle, Roquefort en Ile de Ry kwamen voorbij. Het landschap was opeens weer vlak en ik denk dat het bij hoogwater vol liep. overal oesters , mosselen en ander zeefruit. Je mocht 10 kilo per soort per dag rapen voor eigen gebruik. Maar met een schaaldierallergie leek me niet zo'n goed plan. Maar vond het wel veel. Voor zee groente daarentegen moest je een vergunning hebben.

Verder naar Royan, waar ik met de boot ben oovergevaren naar verdon. Daar waar het slow reizen moet beginnen. En het was ook heerlijk weer ik zit weer in mijn geliefde korte broek. Maar ook hier helaas gesloten campings. Hele dorpen, aldi's spar. het gaat allemaal dicht tot in maart. Maar ik heb er toch een gevonden gevonden een camping muncipal in een dennenbos met van die hele grote dennenappels die ik met de Kerst altijd had. Ik blijf hier drie nachten. En dan zien we het wel weer. Vandaag is een wat koudere dag met een zonnetje en een wolkje. Ik zie toch nog veel rode strepen in mijn tekst maar dat komt door de zon op mijn beeldscherm.

Helaas heb ik wel een probleem mijn kookapparaat doet het niet meer. Hij moet gedeblokkerd worden alles volgens het boekje twee keer geprobeerd maar helaas. Dus met Hoorn gebeld en Erik had een ander idee er moest een zekering 20 sec uit. En nou heb ik alles met Naomi zo netjes opgeborgen in een map maar de schema van de zekeringen zit er niet meer bij. Ik hoop dat Erik mij een mailtje of foto kan sturen. Want ik dacht ik koop maar een camping gasje, maar die winkel is ook al dicht tot maart. Wie er nog ideen heeft over hoe je wel camping kunt vinden of een kookapparaat aan de gan krijgen ik hou me aanbevolen. groetjes tot volgende week. ik doe nog wat foto's

1. Agnes:
    31 oktober 2022
    Wat een lekker lang verhaal. Ga zo door👍👍👍👋👋👋🐾🐾🐾
  2. Ingrid:
    31 oktober 2022
    Leuk om te lezen. Hopelijk kom je straks in een gebied waar meer campings open zijn Lucia.
    Het weer zal er in ieder geval beter zijn dan hier. En wie weet is er wel een camperzaak die je kan helpen met je kooktoestel.
    Succes en veel reisplezier!
  3. Gwen:
    31 oktober 2022
    Heeft ook wat avonturiers zo op pad en improviseren. Gaat jou lukken! Goede reis zo op reis!
  4. Anja Wolfkamp:
    31 oktober 2022
    Wat een leuk verhaal. een goede reis verder. Betty heeft het ook wel naar haar zin heerlijke witte stranden om te ravotten. Doe rustig aan en rij voorzichtig.
    Groetjes uit Nijverdal
  5. Nel Molenaar:
    1 november 2022
    Wat een avontuurlijke reis maak je samen met Betty. In het zuiden zijn er waarschijnlijk wel campings open. Er zijn zeker weten Camperplaatsen waar je kunt gaan staan. Onze buren doen dat ook altijd in Spanje. Is Betty al gewend aan het rijden? Veel plezier samen, volop genieten. Ik kijk uit naar je volgende reisverslag.