weer een weekje verder

6 november 2022 - Zumaia, Spanje

het eerste deel van deze week ging door de les Landes. De kusten waren prachtig, Maar de wegen heel erg lang. Tegen dit stuk zag ik ook heel erg op tijdens mijn voettocht naar Santiago.  En nu Met mijn Bussie er door heen rijden geeft me ook een beklemmend gevoel. De eindeloze lange rechte wegen tussen de bossen. Geen vijf meter om naast de weg te kijken. Ik was blij dat ik eruit was. En Toen doemde Pyreeën  op. Toch wel hoog waar ik toen overheen ben geklommen. Biaritz  Is een stad die al heel lang op mijn verlanglijstje staat. Helaas alleen maar overdekte parkeergarages en daar ben ik te hoog voor.  Maar ik heb me vergaapt aan de grandeur gebouwen waar de blauwe zee hier en daar tussendoor te zien was. Hier ga ik nog een keer terug, zonder bus en zonder hond.  Maar goed we moesten verder, en voor we het wisten zaten we al in Spanje. In het begin heb ik maar wat doorgereden omdat ik de kleine steile weggetjes naar campings niet aandorst. Toen in Oreo een camping aan zee en geen steil gedoe. Helaas mochten er geen honden op. O o dacht ik we zijn weer in Spanje. We hebben lekker even op het strand gedold, en toen brak er een heuse Golf van Biskaje storm los. Donker veel en harde regen, terrassen die weg waaide, we zijn een strandtent in gevlucht en hebben een lekkere hamburger gegeten. De helft dan wel te verstaan de andere helft kregen we keurig mee voor 's avonds. We werden wel netjes naar een andere camping verwezen, waar honden wel welkom waren. In Zauratz en toen moesten we echt een serieuze berg op. Plank gas in de echt stromende regen, hopend dat er geen tegenligger om de bochten zou aankomen. Op de parkeerplaats voor het inchecken ging de bus ervandoor. ik zag hem zo het ravijn in gaan. Boven op de rem en de handrem tot het uiterste aangetrokken. stond hij stil. Puf puf ik zweet wat af daar. maar goed ik parkeer achteruit in op plekjes en kan dus ook een bergweggetje rijden. De storm hield aan de rest van de dag en in de tweede nacht ging hij liggen, en kwam de zon weer tevoorschijn. Maar bij het eerste de beste grote winkelcentrum gebeuren ga ik ernstig op zoek naar van die blokken, die je voor de wielen kunt leggen. Want we zijn nu in Zumaia  en staan zo scheef dat het water in de gootsteen blijft staan en betty ook het roer niet recht kan houden hier. Maar de plek hier tegenover gaat weer omhoog dus als hij er nu vandoor gaat dan stopt hij wel op de volgende plek(er staat niemand) De drie plaatsjes Orio, zauratz en Zumaia vormen samen een beschermd stuk kust en valt onder het unesco wereld erfgoed. Het is heel mooi. Hiernaar toe heb ik ook echt zo'n weg gereden die ik me had voorgesteld Ik vlak boven de zee en de tegenliggers door tunneltjes. Alleen jammer dat er zoveel van die wielrenners waren in hun enge pakjes. En renners alles op de weg. Nog even over de natuur er bloeit hier nog van alles Gaura en Rozemarijn gewoon als onkruid overal. bougainville natuurlijk en asterachtige dingen waar ik de naam niet van weet. Het is hier een graad of 26 nadeel is wel dat het daardoor barst van de vliegen, muggen en wespen. Mijn net genezen benen, zitten dus weer onder de pleken en bulten. Nou mensen, dit was het bedankt voor jullie reacties.

Ik heb geen zin om alle spellingsfouten eruit te halen hoor. Spellingcontrole zit niet in dit programma, beetje creatief lezen dan lukt het vast wel. ik ga nog even kijken ofik nog wat foto's erbij kan krijgen doei tot volgende week

1. Agnes:
    6 november 2022
    Leuk verhaal, je maakt van alles mee, maar ik wil méér foto's.
    🐾👋🐕🏞🌊🌪👋👋
  2. Naomi:
    6 november 2022
    Wat een avonturen maak je weer mee! Het is er prachtig🥰.
    Genietse
  3. Cor:
    Super stoer.succes,
  4. Grover:
    Prachtig Luus !!
    Ik zou met één oog met je mee willen reizen 😜
  5. Anja Wolfkamp:
    6 november 2022
    Gelukkig heb je een mooie plek kunnen vinden op een camping. Een fijne veilige reis verder.
    Doe rustig aan.
    Groetjes uit Nijverdal
  6. Henk Vegter:
    6 november 2022
    Ziet er prachtig uit. En avontuurlijk hoor.
  7. Yvonne:
    Geweldig Lucia, wat een leuke foto's. Het mogen er inderdaad wel meer zijn ;-D
  8. Ineke:
    6 november 2022
    Hi Lucia. Je gaat lekker:) Wij zijn ook onderweg, zijn nu net onder Bordeaux en gaan ook naar Zumaia en vandaar een rondje Portugal. Die blokken is een uitkomst, koop wel grote daar heb je altijd wat aan.
  9. Ans:
    9 november 2022
    hoi Lucia, prachtig wat maak je veel mee, en overal leer je weer wat van, doet je kookplaatje het weer?, en ja die wiel blokken zul je vaak nodig hebben, wij hadden ze ook, toch prettiger om recht te staan hoor, fijne week weer verder, en ik ben benieuwd naar het vervolg verhaal.