spanje

29 januari 2023 - Rota, Spanje

Hallo allen.

Hier weer een verhaaltje vanuit een heel zonnig Spanje.  Maar met hele koude nachten. Hier ook een nacht vorst van de week. Ik vind het echt niet leuk. Overdag is het heerlijk hele week geen wolkje gezien, maar 's nachts...... Ik vraag me af wat voor isolatie erin zit, of heb ik gewoon te hoge verwachtingen, Maar buiten 2 graden is binnen ook 2 graden. en als je je aan moet kleden zijn je kleren ook 2 graden. Op de volgende reis gaat er veel niet meer mee, maar wat er wel mee gaat is mijn elektrieken deken. en handschoenen, voor de eerste uitlaatsessie.

Maar goed maandagochtend vertrokken van Monto Gordo. richting Sevilla. De dichtsbij zijnde camping daar, was in Dos Hermanas. dus daar naartoe.  Nette camping maar heel veel schaduw, door bomen.  Heel leuk onder de sinaasappelbomen. Je kon zo je sapje bij elkaar sprokkelen als je tenminste een sinaasappelpers bij je hebt. Ik niet dus. Maar ik blijf het een prachtig gezicht vinden. Sinaasappels, mandarijnen en citroenen ook als openbare beplanting, en voor de gratis pluk. Maar dan heb je dus geen tv ontvangst, door al die bomen. De volgende dag op naar Sevilla, de camping had een regelmatige busverbinding met Sevilla volgens de website. Helaas pindakaas mochten er geen honden in de bus, wat de ANWB ook schrijft de realiteit is anders. Maar goed ik heb niet voor niets zo'n eind gereden. Taxi gebeld, en die wilde me wel brengen. Nou ik kan jullie verzekeren het was al z'n euries waard. Als iemand nog een idee moet hebben voor een stedentripje ga naar Sevilla. een magische sprookjesstad. We mochten wel nergens in (vanwege Betty) maar ronddwalen tussen de oude paleizen en in de minuscule steegjes was ook geweldig. Parken, fonteinen, watervallen, forten kathedralen, steegjes, brede avenue en , en kerken, in een woord prachtig. wat nog welgrappig was, omdat ook dat een koude nacht was geweest, was ik vertrokken in mijn winterjas, al gauw kon die uit, maar alle honden in Sevilla, ook grote, handden die dag een jas aan. echt allemaal.

Woensdag vertrokken weer naar de kust aangeland op de costa ballena. Prachtige oceaan. schoon strand. ook weer een eenvoudige camping maar wel de duurste tot nu toe. Aquadulce het hij. dat moet leuk zijn toch.'Betty was in ieder geval door het dolle dat ze weer bij de zee was, en ik ook.  De dichtsbijzijnde winkel is 3,5 km lopen, maar ja alle tijd van de wereld hebt. Ik ga hier een week blijven met de bedoeling dat ik alle klusjes eens afmaak. Dus heb ik de koelkast ontdooit en de schimmel eruit verwijderd twee grote wassen gedaan, schoongemaakt en het zwarte schilderwerk afgemaakt. En heel veel over het strand gewandeld. Er staan hier langs de hele kust, kleine (tweede) huisjes nou dat lijkt mij ook wel wat een klein huisje aan de zee. Maar de klerezooi rondom die huisjes. mijn hemel. de Opraapstok gaat ook mee de volgende reis. Ik snap niet dat mensen zo willen wonen.

De plekken zijn zo moeilijk om in te parkeren (vind ik) dat ik een campingmedewerker gevraagd heb de bus op z'n plek te zetten. Ik zie dat echt niet zitten. Wel heb ik weer leuke buren. De buurvrouw zag me breien, en gaf te kennen dat ze dat zo miste  en niet kon vinden, sokkenwol. Ik heb haar een bol gegeven, omdat het mij ook zoveel rust en plezier geeft. Ik kreeg van haar bamboe breinaalden, hele kleintjes, soort satestokjes. breit wel grappig maar als ik hier weg ben ga ik weer over op mijn oude, die gaan toch veel vlotter.

Vandaag heb ik toch maar gedoucht, was wel nodig onderhand. Ik was al eerder in het douchegebouw geweest, maar onverrichter zaken terug gekeerd. Er zitten namelijk allerlei vogels in het gebouw.  Dat was me even teveel. Ik vindt sommige vogels schattig (op Afstand) maar de meeste vind ik doodeng. Ik moet wel even melden dat ik een Hop heb gezien in Monte Gordo de laatste dag, zat gewoon tussen de duiven (de griezels) mee te eten. Volgens mij was hij de weg kwijt toch, of hoort een Hop aan de kust.

Op de laatste wandeling vandaag  kwamen we een huifkar met vierezels ervoor tegen. Ik blijf het toch zielig vinden hoor die beestjes in het mulle zand vier grote dikke kerels in de wagen, en dan hebben ze ook nog tien bellen om hun nek, dat moet toch om gek van te worden zijn?

Het plan was om morgen naar Jerez te gaan voor een stedentripje, ik heb de smaak te pakken. Maar ook hier geen honden in de bus. Wel weer een taxi, maar Jerez is een stuk verder weg, en dat loopt wel erg in de papieren. Jullie horen volgende week wat het geworden is , fijne week allemaal

1. Nel Molenaar:
    29 januari 2023
    Hoi Lucia.......wat maak je weer veel mee. Het is volgens mij erg genieten voor je. Alleen jammer dat Betty geweerd wordt uit de bussen. Hier 's nachts ook koud maar overdag ook hoor.....brrr......jij hebt tenminste een verwarmend zonnetje :-) Ik kijk uit naar je volgende verhaal. Veel plezier.
  2. Ans:
    2 februari 2023
    hoi Luus, jaa in Spanje zijn ze niet hondvriendelijk, dat hebben wij ook ervaren, ze mogen bijna nergens in, niet in de bus, niet in t restaurant, gelukkig meestal wel op een buiten terras, wij hadden een wintervaste camper, dat scheelt aanmerkelijk met de kou, dan heb je een dubbele bodem en dubbele isolatie, etc. gelukkig heb je overdag t zonnetje om weer op te warmen! veel reisplezier verder!