Turbulent weekje

21 januari 2024 - Paleochora, Griekenland

Hallo allemaal.

Het is weer zondag, en weer is er een noorder storm. Die morgen ook nog aanhoudt. Deze keer zonder regen maar met een stralend blauwe lucht. Er worden voor vanmiddag windvlagen verwacht van 100 km per uur. Er staat nu een windkracht 7 en de bus schut behoorlijk. Betty was voor het eerst snel klaar op het strand vanochtend. Er waaide teveel zand in haar ogen. We zitten dus lekker binnen.

Wat betreft mijn verblijf zonder visum. Ik heb veel steun, raad en daad van Wilma en Franciskos uit nieuw heeten gekregen.  Maar er moet wel het een en ander gebeuren.  Er schijnt wel een administratie kantoor te zijn hier maar die doen weinig. Als ik zin heb om de rest van mijn tijd aan administratief heen en weer geloop te besteden. Moet ik dat vooral doen, volgens Chris de beheerder. Maar zijn advies is doe niets, en ga gewoon naar huis als je daar zin in hebt er gebeurd helemaal niets. Miki had vorig jaar wel problemen, maar die is weer over Albanië teruggereden. En daar wordt bij aankomst alles vastgelegd. Dus dat zal het probleem wel zijn. Ik heb van niemand gehoord die problemen had met overvaren naar Italië. Ik ga het er maar op wagen. Of ik het nu hier aan belasting misschien moet betalen of aan de dierenarts in nederland, dat is lood om oud ijzer.

Verder is deze week mijn credit kaart gehacked. Ik heb geprobeerd om wat te bestellen, maar toen er bij het afrekenen een heel ander  bedrag en ook nog eens in US dollars verscheen heb ik het gauw afgebroken. Maar 's avonds kreeg ik al een mail dat er verschillende bedragen waren afgeschreven, en of ik dat ook echt gedaan had. Ik was me van geen aankoop bewust, dus was er iemand anders wezen shoppen op mijn kaart. Ze gaan de bedragen terughalen, en een nieuwe kaart opsturen, maar niet naar Griekenland. Dat is ook een probleem, want de Ferry gaat volgens mij alleen met een credit card. Ik wacht dat maar af. De volgende dag werd ik ook bedankt voor mijn order bij Bol.com. waar ik ook niets van afweet. Het vervelende is dat de apps van de card het ook meteen niet meer doen. Ik kan dus niet kijken wat er allemaal gekocht wordt. Een paar dagen later werd mij ook gevraagd mijn pincode door te geven!!!!!!!!!. Dat heb ik dus maar niet gedaan. Maar ik heb er wel een hoop stress van. Ik moet dus goed op mijn bankpas letten, want anders heb ik niets meer.

Verder hebik erg genoten van het weer, was het maandag en dinsdag in de ochtenden wat bewolkt en regen achtig,'s middags heb ik toch lekker op het strand met een boek of breiwerkje gezeten. Vrijdag was het helemaal heerlijk met 's morgens al 22 graden, 's middags was het toch echt nodig om de hemdjes weer tevoorschijn te halen.

Zaterdag heb ik op Merlot gepast, Joyce ging weer steriliseren, 3 dames en twee heren waren deze keer de pineut. Gismo heeft ook een poezenvriendin die ook onder het mes moest, dat vond hij niet bepaald leuk. Toen de poes geschoren was, zat er echter al een lidteken, dus die was meteen klaar. Maar er was dus geen driehoekje uit haar oor geknipt, en dat moest dus nog wel gebeuren. Ik vind dat zo zielig, maar dat laat ik bij Beer niet doen hoor. Daarna hadden we een gezellige BBQ. Ieder zijn eigen spulletjes mee, en Miki aan de grill. Ik heb lekker gegeten. Biefstukje, champions, mijn eigen komkommertjes en ik heb wat patat gebakken. Lekker hoor. Dan geniet ik toch meer als dat ik met de rest mee moet eten, want overal gaat Feta, olijven (+Olie) en kaas door om maar een paar dingen te noemen die ik niet lust.

Ik heb voor Beer een Haltertje gemaakt, waar we nu mee aan het oefenen zijn. Want als we aan de terugreis gaan beginnen en hij op vreemde campings en op boten mee moet. Kan ik het niet hebben dat hij wegloopt. Er zitten nog geen ringen aan waar ik een touwtje aan kan doen, dat komt later. Maar het is een hele strijd om het aan te krijgen. Het is een fel ventje. Maar eenmaal aan dan is er ook niets aan de hand. Betty beschermd Beer uitstekend. Laatst was er een kat die niet zo aardig was voor Beer en ze sprong er luid blaffend tussen. Dat is wel mooi om te zien.

Ik ben vergeten om een foto van het fietspad te maken naar paleochora, die houden jullie tegoed. Het is een prachtig fietspad met een blinden ribbel stuk in het midden, en glow in the dark steentjes in het gele gedeelte. Tijdens het aan leggen hebben ze keurig netjes om de electrapalen heen gewerkt, keurig glad. Maar bij nader inzien was het toch niet zo handig om die palen midden op het fietspad te hebben staan. De palen zijn afgezaagd, en naast het fietspad zijn nieuwe palen geplaatst. Daar wil ik een foto vanmaken. Die koppen van de oude palen in het fietspad en de nieuwe ernaast. Ik vind dat typisch Grieks, er zijn van dit soort niet doordachten dingen veel voorbeelden te vinden, en ik vind dat erg komisch.

Ik hoop dat volgende week de nieuwe Ferry tarieven bekend zijn. Zodat ik een plekje kan reserveren op het camperdek. Zodat ik met de beestenbende in de camper kan slapen , eten, etc etc. Dat is voor hun het fijnste. Maar begin januari wisten ze nog niets. Wordt vervolgd.

O vergeet ik helemaal te zeggen dat is deze week 4 Kerstkaarten heb gekregen. Zo leuk nogmaals bedankt. Naomi, Gwen Ans S en Ingrid. Ze hangen boven mijn bed en Beer laat ze mooi hangen. Groetjes tot volgende week