Het voorlopig laatste verhaaltje

2 april 2023 - A Guarda, Spanje

Hallo Allemaal,

Schreef ik vorige week dat het het laatste verhaaltje uit Portugal zou zijn. Wat denk je ik, ik zit nog steeds in Portugal, Het is zo prachtig dat ik nog geen afscheid kan nemen. Ik zit in Caminha het laatste plaatsje voor Spanje en het is hier echt geweldig. De rivier  de Minho  stroomt hier de zee in. En echt een glasheldere rivier. Ik wilde graag overvaren zoals ik aan de andere kant in Villa Real de San Antonio ook heb gedaan. Maar de Ferry is buiten dienst. Er is een ruzietje tussen de Spanjaarden en de Portugezen wie wat moet betalen, en dus ligt de Ferry al drie jaar stil in de haven. Zonde want er kunnen ook auto's op. Er is hier voor de camping wel een racebootje dat pelgrims overvaart. Dat scheelt 40 km lopen. Maar ik ben vanochtend aan de slag gegaan, De hele was gedaan, bed verschoont, laatste strand duik met Betty gemaakt, en een plan gemaakt om naar huis te rijden. Het gaat morgen beginnen. Ik heb de zon en het voorjaar al ingepakt voor jullie zodat het voorjaar uitbarst als ik terug ben. Het was een prachtig avontuur, en ik ga er zeker mee door. Maar eerst een paar maanden in Enschede,  bij de vergeten Twentse Lente, vanochtend was Johanna ter Steege nog op tv, bij wnl op zondag geloof ik Ned 1 en het klinkt veelbelovend een aanrader om te komen kijken. Ik zal dan ook weer met een agenda om moeten gaan er staat al veel gepland. Dokter, tandarts, bloedprikken. APK, de bus naar Hoorn voor een aantal reparaties. en dat soort gesnor. Ik vond het leuk dat jullie zijn blijven lezen. En als ik weer ga vertrekken dan meld ik me weer. Nu mijn laatste uit etentje bij een hele leuke vrouw uit Oostenrijk die het restaurant gehuurd heeft en er iets leuks van maakt. Laatste wijntje en dan gaan we de boel inpakken opruimen en schoonmaken. Bedankt voor het lezen en wellicht to gauw. doei

1. Ingrid:
    2 april 2023
    Wat een mooie belevenis Lucia. Stoere vrouw ben je. Ik doe het je zeker niet na. Al die smalle wegen met zo’n grote camper….
    Portugal lijkt mij ook heel erg mooi. Toch maar eens plannen na al jouw enthousiaste verhalen.
    Geniet van je reis terug naar Enschede en tot heel snel bij de vergeten Twentse lente.
    Gaan we al je mooie verhalen horen!
    Tot snel
  2. Gre:
    2 april 2023
    Wat een mooie reis, mooie verhalen en prachtige foto's. Dank je wel, ik heb er van genoten om "mee te reizen".
    Goede reis naar huis en hopelijk tot een volgende keer.
  3. Lucia:
    2 april 2023
    Zeker Cor ik vond het leuk dat je mij volgde en hoop je smel weer te zien
  4. Cor:
    2 april 2023
    Goede reis naar huis, en ik wacht op je volgende verhalen, groetjes.
  5. Roy:
    3 april 2023
    Hey Lucia, dankjewel voor al je mooie verhalen en foto's. Ik wens je een goede thuisreis en wat leuk om straks weer met je samen te werken bij de Twentse Lente.
  6. Ans:
    3 april 2023
    Goede thuisreis, kan niet wachten op je volgende avonturen!, eerst maar alle cheque ups, dikke kus