Daar ben ik dan een dag te laat

27 maart 2023 - Belinho, Portugal

Ik heb zo'n heerlijke week gehad, dat ik mijn terugreis schema heb laten varen.  Van San Pedro de Moel, heerlijk op camping de Farrol. {de vuurtoren}. Vertrokken naar een volgende plek. Daar bleek de camping voorgoed gesloten te zijn. zou fijn zijn als ze dan ook de verkeersborden langs de weg , weg zouden halen. Op de bonnefooi verder, en dat is al vaker een goede raadgever geweest. Aanbelandt in Praia de Mira. Heerlijk, mijn twee nachten werden er meer. Mooie camping, leuk dorp, mooi strand, een meer voor de deur en natuurgebieden rondom. Ik had er nog wel langer willen blijven. Ik ben daar nou eindelijk gaan doen waar ik zin in had. Gewoon omdat het mag, ik hoef niets meer. [Alleen thuis zien te komen} Ik heb heel veel sardines gemaakt, maar ze zijn nog niet af. Ik heb zelfs bijna iedere dag gekookt, dus dat is nogal een ommezwaai. Gewoon lekker knutselen. Dat is toch wat ik het liefste doe. Betty wist na een keer strand , hoe ze daar moest komen, Loop ik dan een andere weg dan gaat mevrouw voorop met haar bal en werpstok in de bek, staart omhoog en linia recta naar het strand. Ze weet dan precies waar de goed weg is naar het strand. Heel grappig. Tot gisteren. Rond 12 uur is het altijd tijd voor het strand ('s morgens vroeg ook, maar dat is dan anders). Ik ben lekker op het eerste duin aan het strand gaan zitten. Ze scharrelde gewoon om me heen, druk met alle konijnen holletjes. toen ik weer naar huis wilde was ze nergens meer te bekennen. Na lang zoeken en roepen, terug naar de bus gegaan en het fluitje opgehaald.  Maar niet mocht helpen. Weer terug naar de bus, en dat een aantal keer want misschien is ze zelf terug gegaan naar de bus. De hele camping had het door en op het laatst liep iedereen mee te zoeken, werden er mensen op het strand gebeld om uit te kijken. Foto's gedeeld enz enz. Om 5 uur was ik weer alleen in de duinen, denkende dat ze wel dood zou kunnen zijn. In een konijnenhol vast zit e.d. Maar toen spotte ik haar in de verte gelukkig, fluiten en roepen maar mevrouw kwam niet. Even later zag ik haar dichterbij, zelfde gedoe, geen sjoege. M,n hele benen onder de brandnetel steken. Omgelopen want er was daar een stuk riet moeras/stroompje.  Ook niet maar weer terug, en toen stond ze naast de boardwalk, maar liep toch weer van me weg. Op het boze commando blijf, bleef ze dan toch eindelijk staan, en kon ik de lijn aanhaken. Helemaal vies staart en achterpoten vol met bramen takken. Ik heb haar onder de tuinslang gezet en de takken verwijderd. Maar ik was boos. Ik mag van haar niet naar de wc, douche of een boodschap doen. Ze blaft, en huilt als een wolf(baby) alles bij elkaar. Maar zij laat mij wel in de steek. Ik snap dat niet. Maar goed ze is dus 5 uur aan de haal geweest. En ze voelt dat ik heel boos ben op haar. Ze liet de knuffelsessie vanochtend achterwegen. En ik ben zonder geblaf naar het toilet geweest. Ik vind het vervelend maar ik laat haar nog even darren. Maar waarschijnlijk denkt en voelt een hond helemaal niet zo, een schuldgeveol????  Maar het is goed voor mijn eigen gemoedsrust.

En er is nog iets wat ik niet snap, ik heb al heel wat bloemen gefotografeerd. En tijdens de laatste autorit heb ik bloeiende hei gezien, monninkskap , en allerlei margrieten. De bloemen zijn dus veel eerder als bij ons. Maar waarom zijn de bomen dan nog wel kaal, waar ligt dat aan. De amandelboom heeft wel gebloeidt en nu staat de magnolia in bloei maar de gewone bomen eiken, platanen ed. zijn nog helemaal kaal. Wie het weet mag het zeggen.

Het is zo'n mooi weer dat ik hier ook nog maar een extra dagje blijf. Het is nog steeds geen voorjaar bij jullie. Ik rij wel wat langer door op een dag en blijf nog wat langer in de zon. Tot volgende week,. Dan ben ik als het goed is uit Portugal. Groetjes

1. Cor:
    27 maart 2023
    Je heb weer heel wat meegemaakt, succes met je verdere reis,
  2. Ans:
    29 maart 2023
    Je hebt helemaal gelijk, blijf maar lekker bij de zon, het is hier nog steeds geen lente!