ik weet geen titel

25 februari 2024 - Paleochora, Griekenland

En alweer is er een week voorbij. Ik ben zo druk moet nodig op vakantie. (hahaha). Maandag moest Beer naar de dierenarts, voor de Rabbies vaccinatie. Ik was hem met zijn kooitje op de fiets aan het installeren, haalt hij door het deurtje heen naar me uit. Precies in mijn oog. Ik was nog niet klaar en ging verder. Doet hij het nog een keer en nu had hij mijn wang te pakken. Maar toen kon ik eigenlijk al niets meer zien. Dus maar even naar Joyce geroepen of ze wilde kijken. Is mijn hele oog aan het bloeden. Ze heeft het schoongemaakt en nagekeken. en toen maar dichtdrukken. Het zag er niet uit. Ik schrok ervan. Het is nu zondag morgen dus een week geleden maar ik heb nog steeds een rode bloedstreep over mijn oog lopen. Maar het wordt steeds minder dus dat komt wel goed. Bij de dierenarts moesten we hem weer met z'n drieen in bedwang houden. In een handdoek gewikkeld en 'e'e'n met leren handschoenen is het gelukt om de spuit te zetten. in z'n bil want dat was het enige ''blote'' stukje dat voorhanden was. Wat een drama. En het is echt een heel lief beestje hoor.  Over twee weken gaan z'n ballen eruit. En als hij dan onder narcose is krijgt hij de chip. De dierenarts ziet het niet zitten. Want Joyce kan niet meer mee om te helpen. Die vertrekt morgen. Na afloop zijn we lekker op een terras wezen lunchen. En toen ben ik Beer vergeten van het terras mee te nemen.  Maar ik heb hem gauw opgehaald hoor. En dan ligt hij gewoon te slapen als hij op de fiets meegaat.

Het weer is fantastisch lekker veel op het strand geweest, zelfs al in een hempje, zo warm. Weer een heel boek uitgelezen, wat kleding gerepareerd voor deze en genen. N' paar keer op Merlotje gepast want Joyce had een paar spoedoperaties, Aan mij glittersokken verder gebreid. De nodige frustraties met die computer en telefoon gehad. Mijn mobiel wilde niet meer opladen en was leeg, dus dan zit je ook mooi te kijken. Maar Chris heeft hem schoongemaakt en ik had nog twee extra snoertjes die hij geprobeerd heeft, en dat doet het allemaal weer . Mijn oude snoertje was kapot. Ik moet wel een nieuw light....... hebben , ben de naam alweer vergeten. Wat ik mij ook realiseerde is dat mijn tolapparaatje voor mijn voorruit. Gekoppeld is aan mijn gehackte creditcard, die dus in stukken is geknipt. Ik moet mijn nieuwe creditcard gekoppeld zien te krijgen met dat kastje. Nou ik heb er nu al hoofdpijn van. De ANWB maar bellen morgen. Want dat kastje heb ik in Italie nodig.

Gisteren hadden we een afscheidsvuur voor Joyce, we hebben dus veel naar hout gezocht. En de oude Kerstboom uit de winterroom moest ook op het vuur omdat er houtwurm in zat. Het was om te huilen hoe het er in de winterroom uitzag. Ik heb er een hele grote tas met afval uitgehaald. De vloer geveegt, de kaarsenpotjes omgewassen, omdat die als asbak gebruikt waren. echt niet normaal. de tafels afgenomen, want de Spaanse (furie) artiest had ze allemaal ondergekledderd met verf. Ik vond het niet normaal meer. Ik heb dan ook een papier bij de deur opgehangen ''USE IT AS YOU LIKE, LEAVE IT AS YOU FOUND IT''. en daar een bezem en een nieuw stoffer en blik onder gezet. Ik hoop dat het helpt.

Het afscheidsvuur was dus heel gezellig, de oude Kerstboom rechtop, daar zijn we mee begonnen. Er waren worstjes, tzartiki, maiskolven en brood, en diverse drankjes natuurlijk. Betty lag languit op een strandbed. Met links en rechts een duits echtpaar die haar de hele avond hebben geaaid. En dat vind mevrouw dus het lekkerste wat er is. Beertje zat in een doos, met z'n kopje er bovenuit. Georgia, de dierenarts kwam nog langs met haar jongste zoontje en Kartara, de duitse vrijwilligster/assistente van de dierenarts, was er even. Het arme mens moest om twee uur in de nacht met een geadopteerde poes naar het vliegveld, want die ging naar zijn nieuwe baasjes in Dusseldorf. Die heeft echt alles over voor de stichting Paws. Vandaag is het zondag en het waait weer behoorlijk maar om 12 komt de storm er weer aan en dan morgen een hele dag regen zo luiden de berichten. Dat mag ook wel want de bloemen die overal opduiken staan allemaal al te verschrompelen. Dus morgen lekker een daje binnen, misschien dat mijn sok afkomt. Want ik heb zin in wat creatief te gaan doen. Maar ben weer te druk met van alles, en dan wordt het een chaos. Dus de sok eerst af, dan de stenen met Blinky (de hamster?) van Sven en Sofie afmaken, en dan ga ik beginnen aan mijn schelpen, drijfhout, en tegenwoordig raap ik stukjes glas op van het strand, die zijn door het zand helemaal mat en glad geschuurd ik vind het prachtig, en daar heb ik zin in om wat mee te doen. Dus allemaal een fijne week, deze week tikken we maart alweer aan, en hopelijk ook het voorjaar. Lieve groetjes van ons tot volgend week

1. Gwen:
    26 februari 2024
    Jij ook een fijn weekend. Zon hier laat zich af en toe zien, maar niet zodanig dat een shirt mogelijk is.
  2. Eva Kaltenegger:
    27 februari 2024
    exiting days...hope your eye gets well soon.
    I brought your parcel to the post office yesterday. I dont´t know how long it will take to crete, maybe you tell Chris that something is arriving for you.
    a big hug for all of you
    eva
  3. Lucia:
    5 maart 2024
    Dear Eva
    Your parcel has just arrived. I don’t know what to say. It’s so much. I’m very greatfull
    Thank you so much. I will enjoy it all and make nice things with de buttons and ribbons. Betty and Bear would like to thank you too. I hope that I will see you one day. Lots of love and greetings from us. This is the only way to contact you for now but I will keep your adress. Bye bye

Jouw reactie