Winter

14 januari 2024 - Paleochora, Griekenland

Hallo allemaal een kort verhaaltje want het lukt niet op de laptop, ik zit nu op mijn mobieltje. Deze week was het voor het eerst wat kouder. Onder de 15 graden en vannacht onder de 10 graden. Veel regen, en de bergen achter de camping zijn bedenkt onder  een laag sneeuw. Maar tussen door schijnt de zon, en dan is het op een beschut plekje toch echt nig wel lekker. Volgens het weerbericht is het van korte duur. Want woensdag geeft het al weer 21 graden aan. Beertje heeft zijn tweede vaccinatie gehad. Met drie man ( vrouwen) moesten we hem in bedwang houden. Hij was er zo uitgeput van dat hij de hele verdere dag heeft geslapen. De dierenarts kwam ons op de camping ophalen en heeft ons ook weer teruggebracht. Joyce moest ook met haar hondje Merlot voor een prikje dus dat was erg fijn. Omdat het flink waaide.  Donderdag ben ik met Antje naar de kapper geweest. Goed geknipt, geföhnd en nog een spulletje in het haar voor 10 euro. Vrijdag was het voor het eerst een noorderstorm, daar waren de eerdere zuider stormen inderdaad maar briesje bij. Maar het vreemde was dat de zee heel vlak en ver weg was. De storm blies het water van het land af. Gisteren ben ik met Joyce wezen shoppen, één keer bijna van de fiets geblazen, maar dat was heel gezellig. Lekker geluncht in het zonnetje aan de boulevard. Maar toen kwam het ‘s avonds bij het haardvuur in de winterroom, kwam Mikki en die legde een bom onder mijn heerlijke zorgeloze leventje. Volgens hem mag je niet langer als 6 maanden hier vertoeven. Hij moest vorig jaar flink belasting betalen toen hij Griekenland ging verlaten. Ik heb meteen mijn dagboek erop nagekeken en het blijkt dat ik 5 september op Griekse bodem ben gearriveerd. Wat dus betekend dat ik uiterlijk 28 februari de boot naar Gythio moet nemen om dan 4 maart naar Italie te varen. Maar bij onderzoek op Google van de Nederlandsche site staat dat ik maar 90 dagen hier mag zijn. Ik ben wel een beetje in paniek. Omdat Beer nog een vaccinatie moet een chip en een castratie, en waarschijnlijk een oog operatie. Daar moet hij een half jaar voor zijn. Dan ga ik net over het half jaar heen. Wie de antwoorden heeft mag zich melden. Hier ben ik dus niet goed in om dat uit te zoeken.  Misschien is het wel een idee om maar gewoon te blijven en te betalen. Maar ja die paar honderd euro hou ik liever in mijn zak. Maar het zou wel de medische handelingen voor Beet oplossen. Wat is wijsheid. De natuur is wel aan het opbloeien door de regen, om het maar even over iets anders te hebben. Geraniums en rozen zijn hier doorbloeiende planten. Er komen al blaadjes aan de bomen, de klimmende winde en de bougainville bloeien ook en een heel leuk blauw plantje waarvan ik de naam nog niet weet. Gisteren realiseerde ik me dat ik vorige reis iedere dag uit eten ging en misschien drie keer heb gekookt. Nu ben ik denk ik voor de derde keer uit eten geweest en kook ik bijna iedere dag. Maar goed het verblijf zonder visa baart me grote zorgen. Ik hoop dat ik volgende week antwoorden heb. De hartelijke groeten allemaal. O en deze week heb ik van Thomas en Monique een Kerstkaart ontvangen hartstikke leuk. Fijne week allemaal, met sneeuw heb ik op het nieuws gehoord, veel sneeuwpret en tot gauw