bijna Kerstmis,

18 december 2022 - Moncarapacho, Portugal

Hallo Allemaal,

De Kerstversiering is hier in alle hevigheid losgebarsten. Wat soms hele creatieve dingen oplevert. maar in het algemeen wordt er een knipper lichtsnoer langs de schilderijen gehangen , of een lametta sliert met een plakbandje op de deur geplakt. Maar ik heb ook mooie dingen gezien. Ik zal wat foto's toevoegen.

Het is hier eindelijk weer mooi weer, en dan voelt het gelijk weer als zomer. Gisteren badgasten op het strand in badkostuum. En zelfs een enkele zwemmer.

Maandag was een dag van op jacht naar het pakket. Eerst naar OLhao dat adres had Mauro gekregen. Daar was het niet. Nu moeten jullie je wel bedenken dat de postkantoren hier bemand/ bevrouwd worden door één iemand. Er altijd veel mensen staan, wat ze er doen geen idee. Ze komen allemaal lijkt het iets betalen. Cash welteverstaan, want pinnen kun je alleen met een postkantoorpas. Je ben dan ook wel gauw 45 minuten bezig met wachten voor je aan de beurt bent. Voor niets in mijn geval. Want het was volgens de medewerker in Fuseta. Dus daar naar toe daar stond de rij tot buiten. Betty in de auto en het was warm. d

Dus ik stond te stressen. Na een uur was ik eindelijk aan de beurt, Wat denk je het was er niet. Het was op de camping!!!!!!!!. Had ik me nou eerst maar geïnstalleerd.

Marina de manager had getekend voor het pakket maar had geen idee waar het gebleven was. Na lang zoeken is het toch gevonden, en kwam ze het met een steekwagentje brengen.

Het pakket staat nu in mijn badkamer, wordt toch niet gebruikt. Ik was net een dag in Fuseta of de vorige camping belt om te zeggen dat de medicijnen waren aangekomen. DIt lijkt echt niet meer op een trektocht maar een lijnverbinding tussen twee campings. Gelukkig dat ik de SOHO's heb leren kennen. Want Vera neemt het mee, zij is daar in de buurt en komt ook naar de Kerstcamping.  Het volgende bericht was dat mijn tweede pakket, de fiets, in Amsterdam is, maaaaar al op transport is ook terug naar Fuseta. Het is om gek van te worden.  Is er iemand onder jullie die kans ziet om mijn 200 euro verzendkosten terug te krijgen. Want de reis gaat straks verder mét de pakketten.

Lichtpuntje is dat de sokken voor Sven er in twee dagen waren wonder boven wonder, minder is dat de sokken voor Lucas al bijna twee weken onderweg zijn en nog niet gearriveerd.

Maar goed hier in Fuseta werd ik hartelijk terug welkom geheten, Hele vriendelijke mensen.

Veel mooie wandelingen gemaakt, er waren twee SOHO's ook inmiddels dus een terrasje gepakt en met de honden gewandeld. Ben toch op strooptocht gegaan om een kerststuk te maken, onderbord en ballen gekocht. Blijkt dat ik m'n snoeischaar en binddraad, krammen e.d niet bij me heb. Dus ik denk nog even na of ik doorga of niet.

Betty is bijna de hele dag kleddernat. Eerste duik om half acht 's morgens. Er zijn dan meerdere honden op het strand. ze staat ze uit te dagen om achter haar aan te rennen het water in, maar meer als natte pootjes krijgt ze ze niet. Terwijl mevrouw er gewoon in gaat liggen zelfs.

We hebben de 22 afgesproken op een camping voor een koffieklets er komen dan mensen die ik nog niet gezien heb, ook uit Spanje en enkele uit Marokko. Maar er heerst corona onder de camperaars. Dus even uitkijken.

Verder worden er hier hele hele mooie appartementen gebouwd echt prachtig.  Er staat veel te koop. De Britten bieden hun ontroerend goed massaal te koop aan. Omdat ze vanwege Brexit nog maar 90 dagen in het buitenland mogen zijn. De appartementen en huizen zijn prachtig maar de straten stoepen en wegen zijn verschrikkellijk.

Ik hoop zo gauw de fiets er is toch echt aan het trekken te gaan. Want ik zit veel te lang op een plek. De meeste camperaars rijden hier naar toe, zetten hem in september neer en gaan in maart weer weg. Huren er een auto bij of komen met camper en auto, scooter of skuad {geen idee hoe je dat schrijft}. Maar dat is nou juist niet mijn bedoeling. Dus hopelijk na volgende week mooiere verhalen.

greotjes

1. Cor:
    18 december 2022
    Succes met al je pakketjes en post. Ondanks dat, hele fijne dagen, en een gezond 2023.🎅
  2. Rita:
    18 december 2022
    Hele fijne kerstdagen gewenst en een goed, gezond, gelukkig 2023!!
  3. Roy:
    20 december 2022
    Wat een gedoe met al die pakketjes, je hebt er bijna een dagtaak aan. Gelukkig ook genoeg leuke dingen, erg leuk om je verhalen te lezen. Ik wens je hele fijne kerstdagen en een mooi begin van 2023! Groetjes!
  4. Ans:
    22 december 2022
    Wat een leuke foto van Betty met haar kerstmuts, wij wensen jou ook fijne kerstdagen met de mede camperaars en voor 2023 heel veel reisplezier, nieuwe ontmoetingen en vooral veel gezondheid. lieve groetjes van ons, en van Christa en Rob moest ik ook de groeten doen, die smult ook van je avonturen, die ik haar weer vertel
  5. Lucia:
    22 december 2022
    O wat leuk. Ze kan zichzelf op de mailinglist zetten hoor . Jullie ook de beste wensen. Ik ben nu in monte goedo met heel veel soho s solo mensen met hond,de kerst vieren we samen. Groetjes van ons