Kerst in de zon

27 december 2022 - Monte Gordo, Portugal

Hallo allemaal,

Ik ben wat later dan zou moeten, maar ik was op Kerst reces zullen we maar zeggen. Wat heb ik allemaal gedaan deze week. Het is soms moeilijk om het allemaal nog op een rijtje te hebben. Ik zou iedere avond even wat op moeten schrijven. Maar ja ik heb niet zoveel discipline,

Ik heb me tot woensdag vermaakt op Fuseta, iedere dag de track and trace checken. Fiets is in Den Haag. Veel gewandeld, leuke mensen gesproken. Claudia is een middagje gekomen, ook samen lekker gewandeld en een terrasje gedaan. Hannie en Helen zijn ook nog een paar dagen geweest, Toen was het toch echt tijd om naar Monte Gordo te vertrekken. Daar hadden we afgesproken voor de Feestdagen. En wat denk je ik ben er nog niet één dag of de medicijnen waren aangekomen in Pena. Dat was ondertussen een heel eind terug. Gelukkig zat Vera er nog in de buurt en heeft het meegenomen. Ik ben er nu mee bezig, het doet wel wat. Maar veel buikpijn, als ik iets gegeten heb. Het is hier erg leuk, mooie camping in een dennenbos, vlak aan het strand en tegen een natuurpark aan. Het strand en de oceaan zijn geweldig. Ik ben om half acht al op het strand te vinden met Betty. Het is dan nog wel fris. Maar dat is zo voorbij. Ik heb van de week voor het eerst in badpak op het strand gezeten.

Het is nu echt warm, hier moet ik niet van de zomer zijn dat zou me veel te heet worden. eerste Kerstdag heb ik Claudia uitgenodigd, voor het kerstdiner. Het bleek nl dat honden toch niet welkom waren in het beoogde restaurant. Ik ben toen afgehaakt, omdat ik Betty niet alleen thuis wil laten. Claudia ook niet dus we hebben gezellig samen gegeten. Tweede kerstdag hadden we met z'n allen een kerstbrunch, we hadden allemaal iets gemaakt., en daarna een lange strandwandeling. Voor de Kerst de 23ste was er nog een koffieklets in een strandbar, waar meerdere soho's waren.

Ik ben dus druk geweest met koken en boodschappen doen opruimen, en afwassen. Vandaag rustig aan alleen de was doen.

Ik heb een week bijgeboekt. ik vind het wel fijn hier. Op het sanitair na, Dat is wel aan renovatie toe. Het wordt wel goed schoongehouden, maar het ziet er niet uit.

Wat me verder opvalt in Portugal de hoeveelheid stratenvegers. Het is ongelooflijk zoveel. en toch zoveel zwerfafval. Ik ruim iedere dag een aantal keer iets op, op het strand, vooral touwen van plastic ed. Als iedereen iedere dag twee stukken plastic mee zou nemen zou dat een groot verschil maken.

Verder had Betty een stalker deze week maar de liefde was niet wederzijds. Hij is de hele dag bij ons geweest. Mee naar het strand mee naar de dierenarts, die overigens niemand wilde bellen voor de zwerfhond. Mee uit eten, maar Betty werd steeds nerveuzer. Ik had hem al twee keer buiten de camping gezet maar voor ik terug bij de bus was zat hij er alweer. Het was een mooie, lieve jonge hond, maar goed ze  zag het niet zitten met hem. Toen maar naar het gemeentehuis(denk ik). Daar was een heel aardig meisje dat voor me is gaan bellen. De politie zou komen.  Maar ik moest daar blijven want dan bleef die hond voor de deur zitten. Wat wil het geval, wie geloofd er nou niet in toeval. Er komen twee engelse binnen die residentie aan willen vragen om in Portugal te blijven wonen. Blijkt hij een hondenfluisterraar te zijn. Ik heb Betty nog nooit zo gek met iemand gezien. Hij ging met de stalker praten. Die was ook gek op die man, en die man op hem. Nou wil het toeval dat die twee een hondenshelter wilde gaan  beginnen. Dus ik zeg nou de eerste heb je al. Enfin de politie kwam, het was inmiddels al donker. Heeft gekeken of de hond een chip had, Niet dus, dus de hond was voor die man. Zo makkelijk gaat dat hier. Het meisje van het gemeentehuis is thuis een halsband en riem gaan halen, en de hond ging met de engelsen mee. Naar wat ik zeker weet een mooi leven. DAt dat nou precies zo allemaal bij elkaar komt, mooi is dat

Het laatste nieuws is dat ik eindelijk iemand van Post.nl heb gesproken en dat er meteen een onderzoek is opgestart, naar mijn fiets. Ik heb een beetje hoop dat het nog goed komt.

Morgen ga ik door her bos/natuurpark naar San Antonio lopen dat lijkt me een hele mooie tocht.

Sofie ik heb één sok klaar, het schiet op.

groetjes

1. Nel Molenaar:
    27 december 2022
    Heerlijk om je verhalen te lezen - veel reisplezier nog met je maatje.
    Hoe lang ben je van plan om door te gaan?
  2. Lucia:
    27 december 2022
    Het plan was 4 jaar maar ik had geen rekening met de APK gehouden. Nu kom ik half apil terugAPK en dan toch weer een paar weken het theater in. En danbegin juni naar ierland voor de zomer.leuk dat je meeleest
  3. Wendeline:
    28 december 2022