de donkere dagen voor Kerstmis??

11 december 2022 - Armação de Pêra, Portugal

Hallo allemaal,

Het was me het weekje wel weer. Al zal het voor jullie misschien niets lijken. Het was de posterijen alom. De grote pakketten met mijn fiets en wasmachine, zijn nog steeds niet gearriveerd. Dat geeft mij heel veel stress. Mauro, Thomas en ik zijn er druk mee geweest. Mauro heeft achterhaalt dat één pakket weer of nog steeds in Portugal is, en opgehaald moet worden. De andere is in Amsterdam maar gaat naar alle waarschijnlijkheid ook terug naar Portugal. Dat ik dan weer met zo'n overvolle bus moet rijden, vind ik op z'n zachts gezegd verschrikkelijk. De medicijnen die Mariette voor me opgestuurd heeft zijn ook nog niet aangekomen.  Ik ben toch van de camping in Armencao de Pena vertrokken. heb een paar dagen in Alvor gestaan, ben naar cabo de st Vincente geweest. Het einde van de wereld. Dat was geweldig, maar doodeng met Betty en die hoge kliffen. Het is net of ze een waas voor haar ogen krijgt als ze de zeen hoort en/of ruikt trekt ze als een gek, en wil maar een ding het water in. Ik moet er niet aan denken dat dat haar lukt. Het is echt een prachtig land. Vooral als de zon schijnt, maar die schijnt niet zo vaak als ik gedacht had. De mensen die al jaren hier overwinteren zeggen allemaal dat het nog nooit zo'n slecht weer geweest is.

Toen ik vorige week mijn verhaaltje zat te schrijven, zat ik niet echt op mijn gemak, is ook een stom verhaaltje geworden. Maar na afloop liep er weer een Hollandse vrouw met hond het terras op naar een dito man met hond. Ik begon het wel interessant te vinden zoveel alleen gaande mensen met een hond uit Nederland.  Dus ik vroeg hebben jullie soms een clubje, mensen met honden. Ja zegt ze, blijkt dat ik ook lid ben van die club. NKC. Alleen bij mij is het vanaf het begin fout gegaan. Het dubbele lidmaatschap, de camperverzekering, waar ik rijles voor heb genomen en toen toch geen verzekering kreeg omdat zij de bus nogmaals wilde keuren. En nu bleek dat de app verkeerd gekoppeld was en ik dus geen toegang had tot van alles en nog wat.  Maar 's avonds zijn we met z'n zessen in de stromende regen uit eten gegaan. Ze hadden een restaurant gevonden waar honden mee mochten. Het onweerde ook nog dus met natte honden naar het restaurant. Dat was echt super gezellig. Veel van opgestoken. De volgende dag hebben we met een paar de zonsondergang bekeken.  Ieder ging zijn weg verder, hun naar oost en ik naar west. Ik wilde gewoon de punt zien, want mijn nobele streven om de hele kust af te gaan, is zo langzamerhand een lachertje. Maar we hebben ergens afgesproken voor de Kerst, dus dat is leuk.Ik geniet van de natuur maak lange wandelingen , maar verbaas me ook over het vele zwerfafval, en het geschijt van handen op de stoep en de mensen die dat dan niet opruimen. Rondom scholen en winkels ongelooflijk wat een troep. Terwijl er enorm gescheiden moet worden wat het afval betreft. Ik had mijn grijpstok mee moeten nemen dan had ik heel wat op kunnen ruimen.

Ik ben dus west gegaan naar Alvor ook een leuk dorpje, waar ik lekkere vis heb gegeten bij Fisherman's Rest. Alweer in de stromende regen, en ook hier mocht Betty mee naar binnen. Als de eigenaar of personeel een hond heeft dan vinden ze het wel oké. Toen ik vertrok bij Alvor zaten er in een veld misschien wel 40 of 50 ooievaars. Er was helaas geen gelegenheid om te stoppen en een foto te maken. Ik blijf hier tot morgen de postbode is geweest en dan ga ik ook naar het westen. Het stuk voorbij Albufeira moet het mooiste van de hele kust zijn dus dat moet ik zien. En daarna moet ik terug naar Olhao en Fuseta om achter mijn pakketten aan te gaan. Het is nog steeds een hoop gedoe iedere dag, heb nog niet het gevoel dat ik helemaal vrij ben om te doen wat ik wil. Heb de schilderskist nog niet eens één keer te voorschijn gehaald. Ik brei sokken dat houdt me bezig als het te erg regent, en ik vind dat nou een soort meditatie, steeds dezelfde handeling, blik op oneindig en wegdromen.

Een lichtpuntje de Kerstpakketten zijn wel aangekomen, maar de hele dure Kerstkaarten nog niet. Gelijk verstuurd.!!!!

Dat was het weer er is nog veel meer te vertellen , maar het is al een lang verhaal, veel plezier met de Kerstboom en tot volgende week

1. Ingrid:
    Hee Lucia,

Wat leuk je verhalen weer te lezen. Wat vind ik het toch knap van je, zo alleen te reizen. Wat leuk dat je zoveel nieuwe mensen ontmoet en leert kennen. En fijn dat je rond de kerst samen afspreekt. Gezelligheid is dan zo fijn. Hier in ons kikkerlandje is het op dut moment erg koud, maar door al die lichtjes van de bomen wordt het een stukje warmer😉. De boom staat inmiddels en de voorbereidingen worden langzaam getroffen. Met kerst moet er gewerkt worden, dus in de schaarse vrijetijd moet je dan niet in de winkel zijn🫣.
    Veel plezier komende week en ik zie uit naar je reisverslagje.
  2. Lucia:
    11 december 2022
    Dank je veel plezier met de voorbereidingen
  3. Nel Molenaar:
    Hoi Lucia
    Wat een verhalen weer. Je verveelt je niet. Soms minder leuke dingen maar toch ook wel mooie ontmoetingen. Fijn dat je de Kerst samen met andere mensen en honden viert.
    Geniet samen met Betty van je avonturen. Ik kijk alweer uit naar je volgende verslag.
    Groetjes van Nel
  4. Agnes:
    11 december 2022
    Je bent op reis om te ontzorgen, helaas merk ik daar nog steeds niet veel van. Wat een tegenslag nou toch weer met je pakketten. Hopelijk komen ze terecht, en hoef je niet terug naar de camping van waar je ze verstuurd hebt. Ik hoop dat je ze verzekerd verstuurd hebt. Het is rot om te zeggen, maar toch misschien te gehaast vertrokken uit Callantsoog, en heb je het allemaal een beetje teveel geromantiseerd. Ik hoop echt en ik gun het je zo, dat je ook nog gaat genieten. Ben blij dat je contact hebt gemaakt met mede camperaars en voor de kerst iets gezamenlijk hebben afgesproken. Goeie reis, voorzichtig, en ik hoop echt oprecht dat 2023 voor jou zonder problemen begint en onbezorgd blijft.🥂🍾
  5. Wendeline:
    13 december 2022