creabea week

5 november 2023 - Paleochora, Griekenland

Hallo Allemaal,

Ik heb een drukke ontzettend leuke week achter de rug. Dat begon maandag met de verrassings High Tea voor Gwen. Gwen heeft een ongeluk gehad tijdens haar vakantie en moet nog een hele tijd revalideren. Ik vond dat ze wel een opkikkertje kon gebruiken. Maar dat is lastig als je zo ver weg zit. Ik heb het idee bij de vriendengroep geopperd en die hebben het meteen omarmd. en Maandagmiddag was het zo ver. Hartstikke leuk, dat we met elkaar dat doen konden. Ik ben hier ook druk geweest en ben het nog steeds. Ik hoorde van een mede camperraar dat er hier in Paleochora ieder jaar een leuke Kerstmarkt is, met boom, glüwein alles erop en eraan. Dat leek mij nou echt leuk en iets voor mij. Ik heb al vaker op Kerstmarkten gestaan met mijn bloemschik-creaties. Dus waarom hier niet. Nou moest ik weer naar de dierenarts, met Beer, daar wordt ik zo lief geholpen. dat van het een het ander kwam. Ik ga op de Kerstmarkt staan met zelfgemaakte knutsels, voor kleine prijsjes. 50% gaat naar de dierenorganisatie Paws. Die helpen hier allerlei zwerfdieren. De ander 50% is voor Beer die nog wat medische kosten tegemoet gaat. Ik zal wat foto's bijvoegen van de productie tot nu toe. Dit soort gedoe vind ik heerlijk om te doen.nl

Met Beer gaat het  fantastisch woog hij nog geen 300 gram toen ik hem vond. weegt hij nu 3 weken later al 700 gram. Hij speelt slaapt eet en is zindelijk. Alleen dat bijten van hem!!!!! Het bloed loopt  dagelijks wel ergens uit mijn benen armen of gezicht. Dat moet echt snel afgelopen zijn. tips om dat voor elkaar te krijgen zijn welkom. hij mist zijn moeder dat snap ik, en die moeder ben ik nu voor hem.ik wil hem ook niet helemaal alles verbieden want hij heeft die behoefte nu nog eenmaal. als julle konden zien hoe ik nu zit te typen. Met één hand want in de andere hand slaapt Beertje met mijn wijsvinger in zijn bekje.

Maar nu even over Betty die is heel ongelukkig, haar liefste speelgoed is kapot. de balwerper, en de rubberballen zijn ook alletwee weg. We  zijn al bij de dierenwinkel geweest, maar die had zoiets nog nooit gezien. Dus....... als er iemand is die zo'n ding opwil sturen dan maak je een hond super gelukkig. We spelen er dagelijks mee. Op het strand en in de zee. Het is het kleine model want met zo'n grote kan ik het weer niet. Bij een griekse variant van Bol.com  hadden ze het ook niet. Over opsturen gesproken,, ik stuur dit jaar geen Kertkaarten, vorig jaar heeft het me een fortuin gekost en niet één was er met de Kerst. maar mochten jullie mij een Kerstkaart willen sturen, ga vooral je gang,ik ben er blij mee.

mijn adres is:

lucia amende

camping grammeno,

Kountoura, Paleochora,

73001 Chania,

Greece/ Griekenland.

Het fietsen naar Paleochora gaat fantastisch, er is een prachtig fietspad langs de weg. De weg wordt gerepareerd omdat er een heel stuk rotswand naar beneden is gekomen. Dus soms moet je even wachten tot de weg weer open is. Ik krijg ook hier en daar wat kennissen, zo heeft een vrouw , die ik bij de dierenarts`heb ontmoet, en die ik later geholpen heb haar hond te vinden die weggelopen was. Mij opgehaald voor een avond bezoek naar de dierenarts. Dat is nl te gevaarlijk in het donker. het fietspad loopt hier en daar langs een klif waar je lelijk naar beneden kunt vallen. De dierenarts heeft me met Beer weer naar huis gebracht. De apotheekster helpt met de Kerstmarkt en de dierenwinkel helpt me ook met het wegwijs maken van alles. Kortom ik heb het naar mijn zin. Op de camping arriveren steeds meer overwinterraars. Chris de campingbaas heeft een appgroep gemaakt waar wij en hij allemaal inzitten. Zo kan het zijn dat je gevraagd wordt iets mee te nemen uit het dorp, dat de electra afgesloten word wegens werkzaamheden, of dat er in Koutoura veel Coraona is.

Gisteren was het 29 graden , warm dus. "s middags begon dezee ruw te worden en ging het waaien, een prachtig gezicht maar wat een herrie 's nachts, ongelofelijk. Vandaag is het weer heerlijk, al is de zee nog niet helemaal gekalmeerd. Ik denk dat het eenstukje is van de storm die jullie van de week hebben gehad. Nou mensen ik ga foto'smaken en doorsturen. Het ga jullie goed en tot volgende week.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gwen de Winkel:
    5 november 2023
    He Lucia! Die high tea was zeker een verrassing. Super leuk, gaf mij positieve energie. Wat heerlijk te lezen dat jij het daar zo naar je zin hebt dat zelfs kerst daar gevierd gaat worden. Lieve en gezellige mensen om je heen! Hoe heerlijk! Bij mooie temperaturen lekker creatief bezig zijn! Echt iets voor jou. Geniet van deze gezelligheid. Benieuwd naar jou foto’s. Gr
  2. Yvonne:
    5 november 2023
    Mooi verhaal weer Lucia.
  3. Nel Molenaar:
    6 november 2023
    Leuk verhaal Lucia - nu eens geen steile wegen en mankementen. Volgens mij is het nu volop genieten. En nog een prachtige omgeving met leuke ontmoetingen.
    Komen er nog vissen in de kerstkraam?
  4. Lucia:
    6 november 2023
    Hoi Nel ja ik ga ook nog wat vissen maken. Ben benieuwd of iemand iets gaat kopen?
  5. Agnes:
    6 november 2023
    Dat klinkt als een leuke week. Ga zo door.
    Veel plezier!👋👋👋👋
  6. Lucia:
    11 november 2023
    Hier was de hele maand oktober geen druppel regen en november lijkt ook ook droog te blijven het is hier nog steeds een graad of 24
  7. Lucia:
    11 november 2023