Hallo hallo

12 november 2023 - Paleochora, Griekenland

Hallo Allemaal, Het is weer zondag, dus tijd voor een verhaaltje. Ik begrijp uit de reacties dat het nog steeds gelezen wordt. Zelf heb ik de indruk dat het een beetje eentonig is aan het worden. Ik ben wel blij met een poosje rust. Alhoewel rust? Beer zorgt voor genoeg afleiding, Hij loopt over van de energie. Afgelopen vrijdag weer naar de dierenarts geweest, en meneer weegt nu 900 gram. Hij was toen precies 1 maand bij ons, en is dus ruim 600 gram aangekomen in die tijd..

Betty is ook zo gewent aan haar nieuwe plek dat ze niet meer bang is dat ik vertrek, en er zelf op uittrekt. Hier in de baai rechts, komt een klein stroompje vanuit de bergen het strand op. Het bereikt de zee niet omdat er te weinig water is. Maar bij Betty is het zo, hoe viezer hoe lekkerder. Dus toen mevrouw was verdwenen, wist ik al dat ik haar daar terug zou vinden. En jawel hoor, een vieze bruine blubber hond had het ontzettend naar haar zin. Ik ben met kleren aan de zee ingegaan met haar, en heb geprobeerd haar schoon te spoelen. Ze bleek onder de distels te zitten. Ze kon amper nog lopen, tussen haar poten, staart en nek, alles zat vol. Ik heb geprobeerd ze eruit te krijgen, maar ze piepte op een manier die ik nog nooit gehoord had. Het deed dus pijn. Ook aan mijn vingers. Er was maar een oplossing en dat was de schaar. ze ziet er nu niet op haar allerleukst uit uit maar de minstens 50 distels zijn eruit. Daarna samen onder de douche met een lekker ruikende zeep.  En in het zonnetje laten opdrogen.  De dag erna is ze niet in de zee geweest, ik wilde nog even genieten van haar heerlijk zachte vacht en lekkere geur.  Heeft ze er iets van geleerd? Nee dus, want vanochtend dacht ik dat ze achter me aan naar huis liep, maar was hem weer naar dat watertje gepeerd.

Ik  ben de hele week druk geweest met de Kerstproductie van allerlei leuks voor de Kerstmarkt. En het oplossen van  "problemen"die zich iedere dag weer voordoen. Zo moesten we vrijdag dus naar Paleochora voor de dierenarts, en boodschappen doen. Maar hoe neem ik alles mee op de fiets. De rugzak is nodig voor de boodschappen en dan is er geen plek voor Beertje. Ze moest mee in haar transportmand. Die heb ik achterop  het fietsmandje vast gefabriekt. Bij de boodschappen heb ik ook een zak ijsklonten gekocht om vlees, boter en yogurt een beetje koel over te krijgen.  Want het is, niet om jullie te plagen,  hier nog steeds erg warm. Ik ben hier nu een maand, en vannacht hebben we de eerste 50 druppels regen gehad en een klap onweer. Voor de rest is het alleen maar warm, soms wat bewolking of een stevig windje maar  dat is het dan ook wel.  Het is maar 5 km op de fiets van de camping naar het dorp, maar ik doe er toch een uur over. Ik kan niet te hard fietsen voor Betty,er zitten wat heuveltjes in de route, en er wordt nog steeds aan de ingesortte rotswand gewerkt, waardoor je moet wachten tot er weer verkeer over het fietspad mag. De weg zelf is onbegaanbaar vanwege alle rotsblokken. Ze gooien alles in de zee.

Toch nog even over de planten hier. Er zijn twee bijzondere  bloeiers. De zeenarcis groeit hier op het strand, in het witte zand. Zal toch wel iets van voeding inzitten, en de Tamarisk boom die groeit zowel op het strand als hier op de camping. Het schijnt de enigste boom te zijn die volledig zoutresistent is. "s Morgens hangen ze helemaal vol met kleine druppeltjes water, als je er tegenaan loopt wordt je nat. Dat is de manier van de boom om van het zout af te komen. Hij moet zijn  (zee) water wel van heel diep halen , want zoals ik al gezegd heb, heeft het hier al maanden niet geregend.. De bloemn!! geven wel veel troep, alles zit steeds onde de korreltjes, maar ja, dat nemen we maar op de koop toe.

Deze week komen waarschijnlijk de nieuwe ballen voor Betty en een balwerper aan, via Amazon dus die is dan weer helemaal blij, en ik ook want gooien kan ik niet. Er zijn weer een aantal overwinterraars bijgekomen, het wordt er alleen maar gezelliger op.

Degene die meelezen en vanmiddag naar de reunie van De vergeten Twentse Lente gaan heel veel plezier, daar had ik nou wel bij willen zijn, maar ja, je kunt niet alles hebben. Mochten jullie een USB stick  krijgenmet de voorstelling erop, Dan even aan mij denken, want die wil ik wel heel graag hebben.  Ik weet nu hoe ik dat kan bekijken. Van de week heeft Michael naar mijn Tv gekeken. Ik wilde nl weten of het mogelijk was om een tv gids te zien . Nou hij was helemaal enthousiast want ik heb een smart tv???? Maar ik weet niet hoe dingen werken. Maar hij heeft mij van alles uitgelegd en ik heb mijn favourite Kerst film Nativity op youtube gekeken. Een super aanrader, wel even doorspoelen want er staan een aantal voorstukjes van andere films op. Maar daarna komt hij. Speciaal mensen met kinderen én leerkrachten ga het kijken. Er is ook nog een deel 2 en 3 maar 1 en 2 zijn het leukste.

Nou ik ga weer aan de knutsel veel plezier deze week en ik hoop dat jullie het wat droger krijgen want het is wel bar en hoor. Groetjes en weer bedankt voor jullie reacties

1. Ans:
    12 november 2023
    Heerlijk voor je Lucia, het is vandaag eindelijk droog en zonnig, maar dat zal niet lang duren, maar ja het is herfst en dat heeft ook wel wat, leuk verhaal weer, ik wensje weer een goede week, dikke kus
  2. Yvonne:
    12 november 2023
    Heerlijk om al je verhalen te lezen Lucia en geenszins eentonig!!!!
    Heel veel plezier en ik kijk uit naar je volgende blog!!!
    En we gaan er een leuk feestje van maken vanmiddag bij DVTL!!
  3. Lucia:
    👍😎🐾
  4. Abby:
    12 november 2023
    ik altijd uit naar je leuke verhalen, reageer bijna niet sorry😊 daarvoor. Gelukkig heb je daar wel de zon hier is het echt bagger met alle regen en kou nix aan hahaha, onze tijd komt nog wel zeg ik steeds tegen me man. Vind het nog steeds knap van je dat je dit bent gaan doen💪
  5. Gwen de Winkel:
    12 november 2023
    Blijven schrijven! Altijd leuk om te lezen, je beleeft toch steeds weer iets. Geniet van het mooie weer daar, hier slaat de herfst toe. De VTL voorstelling komt voorlopig nog niet beschikbaar voor andere. Groeten en knutsel ze
  6. Ingrid:
    Hee Lucia,
    Wat een leuk verhaal weer. De dvtl reünie was druk bezocht. De meeste mensen waren er wel! Mooi om de film van de voorstelling te zien. Je ziet zoveel meer dan in de film.
    Helaas houden ze de voorstelling nog even voor zichzelf. Dus geen usb stick die jou kant op kan.
    Wens je een hele fijne week!
  7. Jaire van Sloten:
    13 november 2023
    Het wordt met plezier gelezen dus geen zorgen. We hebben gisteren de gilm gezien van de twentse lente wat mooi was dat gr van ons xx.
  8. Lucia:
    13 november 2023
    Dat geloof ik graag, had het ook graag gezien. Groetjes terug
  9. Agnes:
    13 november 2023
    Je hebt het naar je zin, dat is wel duidelijk. Goed om te lezen.
  10. Lucia:
    15 november 2023