De eerste koelere dag.

19 november 2023 - Paleochora, Griekenland

Hallo Allemaal

Bedankt allemaal voor de vele reacties. Ik kan alleen niet bij iedereen reageren. Als ik nl 2 of meer reacties binnenkrijg kan ik alleen bij de laatste reageren. Dus ben jij de eerste van 2 of meer, dan kan ik niets terug tegen je zeggen. Ik vind dat heel vervelend. Denk niet dat ik niets wil zeggen , maar het gaat gewoon niet.

Oke vorige week zondag was er 's middags dus VTL reunie. Het lukte niet om te videobellen jammer, maar het was volgens horen heel gezellig en de film van de voorstelling heel mooi. Hij wordt nog niet openbaar, dus ik moet nog even geduld hebben.

Maandag werd ik verrast met een pakket uit Nederland. Van de vriendengroep van vliegveld Twente, Ik ben er heel blij mee, en Betty en Beer ook. Van de verf heb ik al druk gebruik gemaakt. En de drop is al op. Nogmaals heel hartelijk bedankt. Ik hoop deze week alle half afgemaakten dingen af te maken. Het is onderhand een aardig rommeltje aan het worden in de bus. Ik krijg steeds meer ideeën en sla dan een beetje op hol. Het wordt dan zo'n chaos, in huis en hoofd, dat het nu tijd wordt om alle losse eindjes vast te knopen. De Kerstmarkt is pas 22 en 23 december. Rijkelijk laat vind ik, maar het geeft mij wel nog een hoop tijd.

Maandag hebben we ook 2 uur regen gehad, de enigste regen die ik tot dan gehad heb.  Verder was weer een prima week temperatuur 26 graden. Maar ze maken zich hier ook wel zorgen, want het is eigenlijk veel te warm en veel te droog. Niet wat het normaal gesproken is. Maar goed vandaag is het voor het eerst een stuk kouder. 17 graden maar. Maar wel een strak blauwe lucht. Dus nog steeds prima weer, en morgen is het weer warmer.

Ik heb me dus veel bezig gehouden met knutselen, dat houdt ook in spullen verzamelen, die loop ik dan te zoeken. Dat zijn dan stokjes en stokken, inventariseren waar welk groen groeit, cipressen appeltjes zoeken ed. Daar gaat ook veel tijd inzitten. En dan natuurlijk met de beestenboel. Het druppelen van de oogjes van Beer vier keer per dag is ook een onderneming steeds. Maar volgens de dierenarts gaat het helemaal goed. En weegt hij nu 1.1. kg.  Betty is nog een paar keer naar die rivier gewandeld, dus dat was weer wassen, en distels vewijderen. Ze is ook een paar dagen niet helemaal lekker geweest. Ze heeft natuurlijk weer iets vies gegeten. Want poepen was lastig voor haar. Uiteindelijk lukte dat wel  weer. Maar het was zo hard, het bleek geheel uit zand te bestaan. Dat krijg je als je met ballen op het strand speelt. Ze was ze uiteindelijk allemaal kwijt. De ballen bedoel ik.  Maar gisteren kwam Chris met vier nieuwe ballen. Ze was helemaal blij. Ik heb de blikjes sardientjes op olie klaar staan. De campingbaas had slurrie gemaakt van kool met linzen en lijnzaad. De lucht was verschrikkellijk, zijn honden (7) zijn er gek op. Betty niet echt. Die heeft liever een blikje vette vis. Daar komt de stoelgang ook wel weer mee op gang.

Van de week werd ik uitgenodigd om samen te eten, ik had "helaas" mijn eten al klaar, maar ben er toch bij gaan zitten. Iets op afstand, want er werden ook 12 poezen gevoerd. Dat was een beetje veel voor Betty, en Beer hou ik ook een beetje op afstand omdat hij nog geen enkele vaccinatie heeft gehad, en er, wat ik bij de dierenarts hoor er een virus of iets rondgaat onder de katten. Maar het was heel gezellig. maar ik was blij dat ik niet mee ging eten.  Allerlei dingen, die iedereen lekker vind, alleen ik niet. Sla  met veel olie en geitenkaas blokjes, Garnalenspiezen op de bbq, heerlijk vroeger maar nu heb  ik daar een allergie voor,  heel veel tzartiki en een mierzoete taart.

De mannen hebben een jeu des boule clubje gevormd. Maar spelen dat zoals ze in Twente klootschieten, de hele camping over en dan op het strand verder. Betty mistte haar ballen zo erg dat ze maar op die ijzeren ballen afging. Ze konden haar nog net vastgrijpen. We zitten te wachten op de balwerper en nieuwe ballen van die volle ruberen ballen. Want tennisballen pelt ze helemaal af en uiteindelijk maakt ze ze stuk. Volgens Amazon zou het dinsdag bezorgd zijn, maar ik heb ze nog niet ontvangen. Volgens zeggen komen ze niet met één pakketje deze kant op en wachten ze tot ze er een stuk of 20 hebben, we wachten het nog maar even af.

Ik stuur wat foto's mee van de kerstproduktie, de engelen zijn af op de vleugels na, want dat zou alleen maar kreukelen, die doe ik op het laatste moment eraan. Nou dat was mijn week, gisteren wel natuurlijk naar de intocht van Sinterklaas gekeken. Heel leuk toch.  Bijzonder dat ik Stefan ook op een andere manier ken. is heel grappig. Nu dag hooor tot volgende week