Drie koningen.

8 januari 2023 - Mazagón, Spanje

Hallo Allemaal,

Hier weer mijn verhaaltje. Maandag vertrokken van Monte Gordo naar, Isla Christina. Althans net buiten Isla. Islatilla heette het ongeveer. Mooi strand ook, maar het plaatsje was uitgestorven. Nagenoeg niets open. Hotels en bungalowparken dicht. Alle supermarkten, en bijna alle strandtentjes en restaurantjes. Het sloeg me al weer om het hart, na mijn ervaringen in noord Spanje, hier in zuid Spanje precies hetzelfde. Maar volgens Helen ongegrond want hier zitten ook veel overwinterraars.  Ik was overtuigd en besloot om na twee dagen verder te trekken. Richting Gibraltar, Maar moest volgens Hellen en Hannie eerst langs El Rocio. Nou daar ben ik blij om. Wat een ontzettend leuk dorpje. Geen straat is er verhard alles zand, en dat is voor de paarden. Er zouden op zondag processies zijn, met mooie jurken, paarden huifkarren, pipowagens en muziek. Het was toen ik er was 5 en 6 januari drie koningen ook een groot feest. Ik heb de processie van de drie koningen met hun gevolg gezien. En Koning Balthazar was gewoon zwart net als zijn gevolg. Hele mooie costuums en mooie make up. De hele bups ging echter met een bus naar het strand, alwaar 3 kamelen stonden te wachten om met de koningen door het water te rijden. De kinderen leggen die avond wortelen neer voor de kamelen, en ze krijgen dan kadootjes die de koningen 's nachts brengen. "s middags was er nog een optocht met praalwagens. Iedere koning een wagen plus een paar over Bethlehem en het stalletje enzo. De kerststal was hier van playmobiel misschien een leuk idee voor volgend jaar. Er werden echt bergen snoep vanaf de wagens gegooid. de mensen en kinderen liepen met ikea tassen die gevuld raakte.

De volgende dag kon je nog wel een aantal kruiwagens vullen met alles wat niet opgeraapt was. Het plaatsje zelf bestaat uit allemaal witte huisjes met voor ieder huis een stang/boomstam om je paard aan vast te binden. Je waant je in mexico/of wilde westen. 91spaanse steden hebben er een hermandad (broederschap), in een soort paleisje met een heel grote stallencomplex erbij. want alles draait daar om paarden. Maar de broederschappen zijn op religeiuze gronden gestoeld want het is ook een enorme bedevaartstrekpleister.dus ook allemaal een kapel voor allemaal dezelfde heilige de konigin van el Rocio, met Pinksteren is het het absolute hoogtepunt. Je moet het maar eens googelen als het je interesseerd. Want ik kan hier nog wel zoveel over vertellen. Het dorp ligt aan de rand van een enorm natuurpark. Donana. moerassen en duinen waar lynxen, gieren, flamingo's en hele grote herten leven en de paarden natuurlijk. Die worden 1 keer per jaar door 1500 cowboys naar het dorp gedreven. om te tellen. brandmerken (zo zielig) om naar de paardenmarkt te gaan, of gewoon weer terug het park in.  Het is er echt prachtig. Ik denk dat ik het vanwege de vele regen van zijn mooiste kant zie. Het groen schiet de grond uit. Zonneroosje en duifkruid bloeien al. en wat ik verder aan blad zie beloofd het een mooie bloementuin te worden.  Ik was dus van plan om verder door te trekken richting Gibraltar. Maaaaaar wat wil het geval. Post NL heeft mijn fiets weer terug gestuurd. Is het niet om gek van te worden. Ik moet dus terug naar Fuseta. dat is een hele reis. Ik ben gisteren dus alweer in Mazagon, en blijf hier morgen ook. Iedere dag rijden dat is voor mij teveel van het goede(hum hum) Ik kijk morgenochtend of hij er al is, dan rij ik een groot stuk is hij er nog niet dan ga ik langzaam. Het onderzoek dat ze vóór de Kerst hadden gestart , hebben ze meteen weer gesloten, aangezien degene die het onderzoek gestart is het vergeten is naar de goede afdeling te sturen. Dus er helemaal niets onderzocht. Dat ik vertelde dat het pakket alweer in Lissabon was, kwam als een verrassing daar. Ik kan ze wel wat.

Gisteren waren de audities van het nieuwe theaterstuk in Enschede. Ik kon er helaas niet bij zijn maar het kriebelt wel. Aangezien mijn bus 4 mei voor de APK moet, daar had ik geen rekening mee gehouden. NOu kan dat ook in Spanje, maar het is voor mij een fijne kans om toch erbij betrokken te zijn, maar als vrijwilliger. Ook hartstikke leuk dus half april kom ik terug. werk mee in Enschede en ga dan half juni naar Ierland, dat zijn nu de plannen.

Nou het is wel weer mooi zo, wat een groot verhaaltje. fijne week en tot volgende week.

groetjes