eftychisméno to néo étos

1 januari 2024 - Paleochora, Griekenland

Hallo Allemaal,

Gelukkig nieuwjaar voor iedereen, ik ben een dagje te laat met m'n verhaaltje, maar ik gewoon de dagen kwijt. Ik dacht werkelijk dat het vanddag zondag was. Maar goed vandaag is het voor de meeste ook nog een zondag. Vorige maandag was het dus eerste Kerstdag, en hadden wij het Kerstdiner. Dat is trouwens best uitzonderlijk Want zoals ik te weten ben gekomen wordt het in de meeste landen, op Kerstavond groots gevierd. Eerste Kerstdag zoals bij ons kennen ze niet. En tweede Kerstdag al helemaal niet. Dit even ter informatie.  Ik ben bij iedereen langs gegaan om te zeggen dat het Kerstdiner op de 25 ste was. De meeste waren erg verbaasd.

De 25ste ben ik 's morgens druk geweest met de puntjes op de i te zetten. Tafels dekken, planten neerzetten en dat soort gesnor. Om 4 uur zouden we bij elkaar komen, voor een entrée  van Beatrice, en dat was niet mis. Zoveel dingetjes als ze zat te maken. Maar er is goed van gesmuld. De kippen die voor 5 uur besteld waren, stonden om 3 uur al voor onze neus. Samen met een enorme taartdoos patat.  Wat moesten we er mee doen, alles zal koud zijn om 5 uur. Ik heb de kippen in vieren gesneden, en in de folie gepakt. Er staat een houtkachel in de winterroom, en die heeft een oven erboven zitten. Daar heb ik alles in gedaan om een uur of half vijf. De patat is opnieuw gebakken, omdat hij toch niet al te gaar was. We hebben heerlijk gegeten, met gerechten uit heel Europa, De griekse eigenaren van de camping kwamen ook nog even langs met een grote sortering fruitlikeur en kerstkoekjes. Het was een bijzonder geslaagd en heerlijk feest. Na afloop heeft Maik zijn gitaar tevoorschijn gehaald. voor een cirkel of song. Hij had een tas vol met zangboeken, en een drumdoos. we mochten steeds een nummer zeggen en dat werd dan gezongen. Het was super leuk. De volgende dag heb ik opgeruimd, en kwamen er mensen helpen. en toen had ik de knollen op. Alles was achter de rug , de kerstmarkt, en het kerstfeest, en dan voel je dat je gewoon moe bent. Tweede kerstdag heb ik dan ook verder niets gedaan als lekker zitten en tv kijken.  's middags begon mij hand op te zetten van al dat gebijt van Beer, en woensdag was hij gewoon dik en pijnlijk. Gelukkig is er een arts en een dierenarts onder de kampeerders. Dus daar ben ik maar even langs gegaan. Jacques heeft de hand gedesinfecteerd. En ik moest hem omhoog houden. Ik heb ook even in mijn gele boekje gekeken, hoe het met mijn tetanus gesteld was, maar die was oke. Nog 20 jaar beschermd. De volgend dag nam de zwelling al weer wat af, maar het is nog steeds gevoelig. Eindelijk rust zou je denken. Maar Joyce had aangeboden om wat katten te steraliseren en castreren. Dus moesten ze gevangen worden. en dat is nog een heel werkje. Zo gauw als er één in het kooitje zit moest Katara gebeld worden zodat de kat in kwestie samen met Joyce opgehaald kon worden. Joyce kwam gesloopt terug. Er was niets wat steriel was, een klerenzooitje, geen passende kleding maar gewoon in je eigen kleren opereren, met handschoenen uit een doosje van zoiets als de action. en geen afdekdoeken. Dus dat was een hele ervaring.  Maar toen werd ze 's nachts om 3 uur gebeld, er was een hondje aangereden, en Georgia, de eigenlijke dierenarts nam niet op, of ze wilde komen helpen.  Dus die vind het onderhand ook een vermoeiende vakantie. En omdat het truitje dat ik voor Beer had gebreid, zo'n succes was, op de Kerstmarkt.  Werd mij gevraagd om nog een aantal truitjes te maken. "want het is winter en vrieskoud". Dat terwijl wij in hemdje en korte broek op het strand zitten, en het echt heel warm vinden. Hebben de kittens het dus steenkoud. Ik ben daar nu mee bezig, dus een boek lezen, waar ik zo'n zin in heb, is nog niet aan de orde. Gisteren heb ik appelflappen (beignets) gebakken. Voor de oudejaarsavond. Iedereen had wat gemaakt, en we hebben het heel gezellig gehad. Om 12 uur op het strand sterretjes aangestoken. En toen ben ik mijn mandje ingekropen. Er was gelukkig geen vuurwerk van enig belang. Heb op afstand een paar knalletjes gehoord maar vuurpijlen heb ik niet gezien. Dus voor betty was het ook een fijne jaarwisseling. Dat was het de afgelopen week. Ik hoop dat jullie ook allemaal een leuke jaarwisseling hebben gehad, en dat het maar een mooi jaar mag worden. Tot volgende week, groetjes van ons

1. Cor:
    1 januari 2024
    Jij ook de beste wensen voor 2024.
  2. Roy:
    1 januari 2024
    Wat gezellig Lucia! Ik wens jou een heel mooi en gezond 2024 en dat je nog maar veel avonturen mag beleven.
  3. Gre:
    1 januari 2024
    Gelukkig en gezond 2024, ook voor je dieren.
    Ga zo door met je reisverhalen, prachtig om te lezen, ik geniet mee.
  4. Ineke:
    2 januari 2024
    Veel geluk en gezondheid voor 2024🥂🥰
    Nog veel reisplezier gewenst vanuit Portugal.