kalá Christoúgenna

24 december 2023 - Paleochora, Griekenland

Hallo Allemaal, Hier weer mijn wekelijkse verhaaltje. En het was weer een week die omgevlogen is. Maandag was een spannende dag omdat ik dinsdag met Betty voor het bloedonderzoek moest. En het was ook nog eens slacht weer. Maar dinsdag scheen het zonnetje, de taxi had ik de avond ervoor al besteld. Dus we konden gaan Joyce ging met me mee. zij is ook dierenarts, en wil ook haar diensten aanbieden, door wat castraties en steralisaties te gaan doen. Zij heeft samen met Georgia Betty helemaal onder de loep genomen. En alles wat er te voelen,  luisteren en bekijken was hebben ze samen gedaan. En alles zag er goed uit behalve dan dat ze zo mager is. Samen hebben ze de lijst van aan te vinken bloed onderzoeken door genomen. en daar een hele ruime keuze in gemaakt. Aan allerlei mediterranea ziektes wordt gedacht, ik kneep hem wel heel erg. Maar Betty heeft zich goed gehouden. Antje en Kevin waren ook naar de dierenarts gekomen. Want het is echt wel de lieveling van de camping. Na afloop van het dierenarts bezoen zijn we met z'n allen gaan lunchen. En we hebben echt dé lekkerste pizza ooit gegeten. In een hout oven gebakken met olijfhout vuur.  En een pizza bakker die wel heel erg knap met het deeg om kon gaan. Het was zo'n mooie dag en zo warm dat we in de schaduw zijn gaan zitten, echt heerlijk. Ik had de taxi gevraagd om om half drie bij de supermarkt te zijn, zodat de boodschappen ook meteen gedaan waren. Maar was hij 's morgens zeer op tijd (hij stond al op ons te wachten bij de poort) Nu stond hij ook al bij de supermarkt toen we eraan kwamen. Dus zijn we maar meteen ingestapt, en zonder boodschappen teruggekeerd.

Woensdag en donderdag waren gevuld met activiteiten voor de Kerstmarkt. Gelukkig maar want ik vond het wachten wel heel spannend. Maar donderdag middag kwamen er twee mails binnen met heel veel uitslagen, waar ik dus niets van snap, maar gelukkig Joyce wel, en er bleek niets aan de hand alles was goed. Maar het ging allemaal over de normale dingen, de bijzondere ziektes zaten er niet bij. Vrijdag was het de eerste avond van de Kerstmarkt, en er stond een stevige, hele stevige wind. Kevin en Antje gingen met me mee. Kevin reed de bus, we konden mooi dichtbij uitladen, en toen kon het opbouwen beginnen. Het zag er allemaal heel leuk uit, en we hadden er zin in. Alleen ging het steeds een klein beetje regenen. Dus in en uitpakken steeds. Veel mensen van de camping zijn ook langs geweest. De verkoop liep niet echt. Kramen met heel veel glitter en histerie liepen veel beter. Net toen ik even wat ging eten, en Antje op de kraam paste gingen de sluizen open, met bakken tegelijk kwam het naar beneden. Ik heb besloten om te stoppen. Alles ingepakt, tafel, en de Kerstbomen hebben we laten staan. Ik vond het nogal een  domper, op de hele feestvreugde.

Maar er was ook een enorm lichtpunt Georgia kwam naar de kerstmarkt. Haar zoon (precies Lucas) stond ook op de Kerstmarkt voor Paws. En ze kwam hem halen en mij het nieuws vertellen dat de laatste uitslagen, met alle enge ziektes ook niets hebben opgeleverd. Ze is dus heel gezond, en we houden het nu gewoon op het actieve leven dat ze nu heeft, en misschien ook stress van Beer. Ik ga meer dingen met haar alleen doen en meer lekkere hapjes tussendoor.

Zaterdag was het weer een prachtige dag. ik heb alles gedroogd en uitgelopen verf op sommige dingen verwijderd en opnieuw geverfd. Ook een plan gemaakt om het anders te presenteren. Soort bij soort ophangen zodat de mensen het rustiger kunnen bekijken.

In de stand van Paws, waar ik dus ook bij hoor en ernaast sta. Werd glühwein verkocht. Nou hadden ze na afloop alles in de openbare prullenbak gegooid. Toen we aankwamen, was alles vergeven van de bijen, en was het onmogelijk om daar te staan. Dus moesten er een aantal kramen verplaatst worden. Parytenten werden door de lucht verplaatst en alles wat erin moest. Een popcorn kraam , een glitterkraam. Paws, robby, die met leer werkt en ik zij de geke moesten allemaal een andere plek vinden. Betty is ook als de dood voor bijen dus die ging als een gek te keer. Maar toen we dan een plekje hadden, en Betty haar bed weer had, was alles weer oké.  Ik kon weer gaan opbouwen, het zag er weer leuk uit en de verkoop ging een stuk beter. Ik had alles meteen in de uitverkoop gedaan. Alles één euro. Want ik heb liever euro's als dat ik met de hele handel rond moet reizen. Om 9 uur was ik moe en ben ermee gestopt. Verschillende kinderen heb ik dingetjes gegeven, en een oude man met een stok gaf ik een drijfhout Kerstman, Hij was zoooo verbaasd en blij, dat had hij niet verwacht. Dus die ging blij naar huis. En soms deed ik ipv één dingetje er twee in het zakje. Blije mensen en kinderen is toch leuker als met een kist vol met knutsels te blijven zitten. En zodoende heb ik toch 165 euro verdiend. En daar heeft Betty ook aan meegewerkt, want voor haar had ik een bord gemaakt, CUDDLES 1 EURO, en dat liep ook goed. Dus de Kerstmarkt is achter de rug, nu alles opgeruimd zien te krijgen en dan is er morgen het Kerstdiner. Met z'n 17 en. De Spaanse en Amerikaan hebben zich teruggetrokken. Maar er is nog een Zweed aan komen waaien. Ik heb er zin in.

Ik ga zo nog even in de winterroom aan de gang, mijn Pellet Kerstboom gaat erheen en ik heb ook van takken en echte groene Boom gefrutseld. Het gaat helemaal leuk worden. Ik wens jullie ook allemaal hele fijne Kerstdagen en dat het maar droog mag worden in Nederland, want dat is ook wel een probleem al dat water. En wees lief voor elkaar, er is teveel rottigheid in de wereld. Groetjes van ons en tot volgende week

1. Willemien:
    Fijne kerst en een gelukkig en gezond 2024, groetjes familie schippers
  2. Wendeline:
    24 december 2023
    Wat een opluchting zeg!!! Hele dikke kerst knuffel van mij
  3. Nel Molenaar:
    24 december 2023
    Wat fijn dat alles goed is met Betty !!
    Fijne en gezellige Kerst met alle kampeerders en een gezond 2024.
    Spreek je al een aardig woordje grieks of is de voertaal engels?
    Hugs from Aris en Nel
  4. Ingrid:
    24 december 2023
    Fijn dat de kerstmarkt toch nog geslaagd is. Nu op naar het gezellige diner samen.
    Vanuit het natte Hengelo, hele fijne kerstdagen en alvast een mooie jaarwisseling.
  5. Gwen de Winkel:
    24 december 2023
    Mooi dat alles goed is met Betty. Zorg minder. Hele fijne feestdagen gewenst en alvast een goed einde jaars. Veel geluk en plezier voor 2024 gewenst
  6. Lucia:
    24 december 2023
    Voor jou hetzelfde. Hoe gaat het met je herstel ?
  7. Anja Wolfkamp:
    Fijne feestdagen samen met Betty en Beertje.Groetjes Anja en René Wolfkamp
  8. Yvonne:
    25 december 2023
    Fijne dagen lucia, mooi dat het met Betty weer ok is