Hallo wederom

17 december 2023 - Paleochora, Griekenland

Een week is niets tegenwoordig, het vliegt voorbij. Maar dat is logisch alsje druk bent,Én het naar  je zin hebt. Gisteren met vier vrouwen de winterroom schoongemaakt en in de Kerst getrokken. Het is erg leuk geworden. Vannacht is er voor het eerst een noordelijke storm opgestoken. Dus ik denk dat we vandaag de Kerstwinter room meteen maar gebruiken voor de derde adventkoffie. Want het is buiten nu niet te doen, ben zelfs bang dat Beer wegwaait. De bus staat te schudden dat je er zeeziek van wordt. Maar het is droog en het zonnetje schijnt.

De groep wordt steeds groter, er zijn 3 Zwitserse stellen een Amerikaan, en een Sloveens echtpaar bijgekomen. Dat gaan we dus niet redden met drie kippen. Nou ja eerst maar eens vragen wie er allemaal vegan is, want dat kom je ook veel tegen.

Verder heb ik toch nog veel geknutseld, ik kreeg van iemand een oud schaakspel, of ik daar wat mee kon, was de vraag, ja hoor kom maar op, en het resultaat kun je zien bij de foto's. En verder ben ik boomschijfjes aan het schilderen, zodat we allemaal een leuke herrinering hebben aan ons Kerstfeest hier.

Verder is er wel het een en ander bij de dierenarts gebeurd waar ik me nogal druk om maak. Ik kreeg vrijdagmiddag dan eindelijk een bericht dat ik om 7 uur terrecht kon, met alletwee. En dan moet je dus heel snel bedenken hoe ga ik dat doen, want in het donker terugfietsen is geen optie, veel te gevaarlijk. Heen fietsen in het donker precies zo natuurlijk. Met de bus gaat ook niet want er staat een zwitser voor me dus ik kan er niet uit. We zijn dus maar gaan lopen bij daglicht, en heel lang gewacht, ondertussen een hele lekkere pizza gegeten. Maar ja je zit wel met beertje die heel erg lang in de rugzak moest zitten. Op het strand is hij er wel even uitgeweest en wat gegeten en gedronken, maar het was veel te lang. Hij heeft wel zijn eerste prik gehad, gillen als een kleine draak Met dikke leren handschoenen met z'n tweeën hem in bedwang houden. Maar het is gelukt.

Toen Betty die wordt mager, en verliest haar in bosjes. Verder eet, poept en plast ze goed. Gaat als een malle tekeer met haar bal met werpstok, dan denk je dat ze nog twee is. En daarom zegt iedereen ook dat er niets met haar aan de hand is. Ze is gewoon super actief. Maar ik zie iets aan haar, weet niet wat, ze kan zo suffig kijken. Dus ik wilde dat de dierenarts naar haar ging kijken. Alles wat ze kon doen hart luisteren, tandvlees en ogen bekijken was allemaal goed ook haar longen. Maar zij maakte zich wel zorgen , te mager, en op haar schedel ook twee ingevallen plekken. Dinsdag moeten we terugkomen, voor bloedafname, dan rijdt zij ermee naar Chania naar het laboratorium, en moeten we afwachten. Ze denkt aan Mediteraneo, dat zou ze vorig jaar in Portugal opgepikt kunnen hebben, of iets met haar nieren. Ik hoop geen van tweeën en dat het gewoon door het vele rennen en zwemmen komt. Ook denk ik soms dat het door Beer komt ze doet lelijk als het om eten gaat naar Beer toe. Heel vervelend.  En ze slaapt natuurlijk overdag veel minder. Wij staan bij de ingang van het strand en iedereen die langsloopt daar staat ze voor op en wil dan een knuffel, Terwijl ze vroeger natuurlijk uren op de bank lag te pitten. Maar ik zal nog even geduld moeten hebben, en op de bloeduitslag wachten.

Ik heb niet veel foto's gemaakt deze week gewoon niet aan toegekomen, maar wat ik heb zal ik erbij doen. Volgende week is de Kerstmarkt al achter de rug, en heb ik denk veel te vertellen. Hele fijne week allemaal, geen Kerststress. Ik verzorg het Kersttoetje voor mijn Familie in Nijverdal, en dat heb ik vanachter mijn laptop geregeld en betaald. Dus ik ben klaar voor de Kerst hoe makkelijk is dat. Groetjes

1. Abby:
    17 december 2023
    hoi lucia, ik kan altijd zo genieten van jou verhalen, soms lijkt het of ik een boek aan het lezen ben en niet kan wachten tot het volgende😊. Hopelijk valt het mee met betty geef haar en beer maar een dikke knuffel van me❤️

Reageer niet altijd maar lees ze wel altijd.
    op naar het volgende verhaal........
  2. Lucia:
    17 december 2023
    Leuk Abby, is ook niet steeds nodig om te reageren hoor, maar wel leuk. Fijne feestdagen
  3. Yvonne:
    18 december 2023
    Mooi verhaal weer.
    Fijne feestdagen Lucia
  4. Nel Molenaar:
    18 december 2023
    Heerlijk om je wekelijkse verhalen te lezen.
    Jouw week ziet er heel anders uit dan de mijne -:)
    Ik wens je hele fijne kerstdagen met je mede kampeerders.
    Groetjes van Aris en Nel
  5. Lucia:
    19 december 2023
    Bedankt Nel , jullie ook fijne dagen🐾😊🇬🇷
  6. Gwen de Winkel:
    19 december 2023
    Crea bea. Leuk al die knutsel werkjes. Gezellig dat de groep groter wordt. Dikke knuffel voor Betty en aai voor beer. Moet goed komen met die twee. Benieuwd naar je kerst verkoop/ervaring. Fijne dagen gewenst.
  7. Lucia:
    20 december 2023
    😊👍🐾☃️🎄🇬🇷😎
  8. Agnes:
    22 december 2023
    Zorgen om Betty.😢.
    Maar ik weet niet wat hij eet, als het alleen nog steeds vis is, is dat natuurlijk niet genoeg voor zo een actieve hond. Dan heb je echt een goeie high energy brok nodig, anders komt hij essentiële voedings stoffen tekort. Hoop dat snel wordt gevonden wat het probleem is en dat ze snel wat dikker wordt. Succes ermee.🐾🐾🌲🌲
  9. Lucia:
    22 december 2023
    Ze krijgt de beste brokken die er zijn uit de dierenwinkel. 2.5 kg per week. Lam en rijst ze vind het gelukkig lekker. En ze moet iedere ochtend een gekookt eitje. Vind ze ook lekker gelukkig. En het een ender van mij natuurlijk