Goed en slecht nieuws

15 september 2022 - Dijkerhoek, Nederland

Dinsdag kwam het bericht dat de bus nog steeds niet klaar is. Dus de stress sloeg op alle fronten toe. De rijles, de satelliet winkel, de huur van mijn heerlijke huisje, de vertekdatum. Alles moest weer op de schop. En dat met mijn telefoonangst. Gaf dat weer een slapeloze nacht. Maar goed, wat te doen, wat is wijsheid. Ik mag gelukkig nog een maand in mijn huisje blijven. Dat kon gewoon mondeling geregeld worden. Maar de rijles die moest doorgaan. Dus ik heb een bus, lees grote verhuiswagen, gehuurd voor de rijles. En naomi heeft heel lief gebeld met de satelliet winkel om de afspraak van vandaag te annuleren en een nieuwe afspraak te maken. Ik heb dus gisteren de rijlesdag gehad. Heftig zwetend kwam  ik er aan met de verhuiswagen. Gelukkig had ik een hele aardige instructeur en ging het daarna goed. De speciale dingen zoals fileparkeren en een bergweggetje achteruit rijden. Zijn gelukt maar ga ik zeker nooit meer doen. Ik loop liever een kilometer dan nog zoiets doen. Maar goed ik ben geslaagd, en voel me zekerder met zo n groot gevaarte. Dat is dus het goede nieuws. Het slechte nieuws is, dat de bus pas 7 oktober gepland staat voor de keuring. Ik haal hem dan ook meteen op, en gaat er meteen een hele strakke planning van start. Van alle dingen die nog moeten gebeuren. Zoals schilderen, satteliet, garage enz enz. Maar ik ga zondag  16 oktober na het ontbijt weg. Ik heb een camping geboekt in Callantsoog. Daar ga ik mezelf tot rust brengen alles uitproberen, en als ik alles snap en alles heb wat ik nodig heb ga ik na een week versneld naar het zuiden. Omdat het nu een maand later in het seizoen is, en ik heel veel buiten wil zijn. Het stuk dat ik dus nu oversla , doe ik als het in het zonnige zuiden te heet voor ons wordt.

Dit is dus het laatste verhaaltje tot ik vanaf een camperplek iets echt van het reizen te vertellen heb. Dus allemaal tot over een maand. Het is niet anders.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Roy:
    15 september 2022
    Gefeliciteerd met je geslaagde rijtest Lucia. Je bent een topper. En wat goed dat je ondanks alle tegenslagen toch nog zo positief kan blijven. De aanhouder wint laten we maar zeggen. Succes met de alle voorbereidingen tot je vertrek. Groetjes, Roy
  2. Grover:
    15 september 2022
    Oh Luus toch, wat een prestatie nou weer!
    Gefeliciteerd meid dat heb je toch maar weer in the pocket en al die tegenslag maakt je alleen maar sterker merk ik!
    💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻
  3. Gwen:
    15 september 2022
    Toch maar mooi je rij test op zak! Geslaagd. Vergeet dit niet te vieren. Lijkt ver, maar vertrek dag komt er nu snel aan. Iets later dan gepland, improviseer-test ook geslaagd. ✅ Zie het als een ‘proef’. Nu hoge stress, dan is straks al het ander pinuts. Ik kijk uit naar jou reisverhalen met gezonde jaloezie. 💪🏻👊🏻
  4. Ineke:
    15 september 2022
    Gefeliciteerd met je rijtest Lucia. Topper, alles komt goed! Succes nog met de voorbereidingen en ik ben benieuwd naar je verhalen straks💪🏼
  5. Ingrid:
    16 september 2022
    Wat fijn dat je geslaagd bent Lucia. Ik vind het knap van je.
    Ik hoop dat alles vanaf nu voorspoedig verloopt en dat je lekker aan je reis kan beginnen half oktober.
  6. Erna:
    22 september 2022
    Niets van je plan gehoord Lucia.
    Vandaar dat ik je verhaal met gezonde interesse zal volgen.
    Ik laat me verrassen.
    Veel plezier Lucia.
    Groet, Erna
  7. Ans:
    11 oktober 2022
    Gefeliciteerd Lucia, je reis kan dan eindelijk gaan beginnen, doe alles lekker rustig aan, en ik ga je verhalen zeker volgen, ik kijk er naar uit! groetjes Ans
  8. Henk Vegter:
    11 oktober 2022
    Stoer hoor om even met zo'n grote wagen rond te rijden. Geeft je wel weer wat zelfvertrouwen denk ik.