Goeiemorgen deze morgen.

20 november 2022 - Fuseta, Portugal

En hadden jullie ook wat in je schoen. Ik wel, een heerlijke chocoladeletter. Nogmaals dank Sinterklaas. Deze week dan. Ik heb geen kilometer gereden, wat ik eigenlijk heerlijk vind. Ik dacht van de week nog een wagentje met een ezeltje zou toch beter bij me passen. Maar ja dan vind ik het weer zo zielig voor die ezel. Maar dat wil niet zeggen dat ik heb zitten niksen, ben heel productief geweest. Gordijn met zonwering genaaid voor de schuifdeur. Zodat je niet voor de hele camping staat mocht je uit de douche komen. Kastjes van binnen geschilderd en behangen,  De puntjes op de i gezet wat betreft het behang in de stuurhut. Een vliegengordijn gemakrameet ( Macramee?).  Het wordt nu zoals ik het wil. Ik merkte dat ik geen rust in m'n kop kreeg met al die losse eindjes. Nu is de verf op maar ik ben nog niet klaar dus dat gaan we morgen organiseren.  Dan ga ik ook op zoek naar hele grote dozen, vast wel bij de China winkel. En ga spullen terug sturen. Ik ben er nu wel achter dat een tiny house vraagt dat je met heel weinig toekan. En ik heb dus veel te veel bij me.  Ik word al moe bij de gedachte dat ik iets moet pakken want dat betekend dat ik zeker twintig dingen moet verplaatsen. Aangezien ik dan niet het type ben om die twintig dingen eerst weer op te ruimen. is binnen de kortste tijd de bus veranderd in een totale chaos waar je je kont niet kunt keren. Er moet dus zooi weg. Dus als er iemand is die toch niets te doen heeft en wel zin heeft in een ritje, je bent van harte welkom, kom dan wel met een lege auto(bus).

Het mooiste was geweest als er tijd was geweest om een open kast achterin onder mijn bed te maken met allemaal de zelfde maat plastic boxen, zodat je zo een box kunt pakken en weer terug zetten. Maar goed.

Ik zit dus nog steeds in Fuseta. Betty is de vriendin van de camping wordt door iedereen geknuffeld, en vind het heerlijk met haar bal bij de zee te spelen.

Er zijn hier twee "soorten" mensen. Het type , we zijn er bijna. Constant aan het vegen wassen strijken koken en poetsen. De vrouwen dan de mannen kletsen 5 kwartier in een uur.  Maar niemand zegt kome even zitten wil je wat drinken. Dat gebeurd helemaal niet.. De  "andere" groep zijn de gesjeesde hippies. die leven een stuk makkelijker. Poetsen niets, maar gaan bijv wel 's nachts om drie uur gitaarspelen. Maar iedereen is uiterst vriendelijk. Mijn buurman 80 jaar komt uit Sweden en slaapt in een tent. Hij heeft geen status zegt hij en kan nergens heen. De andere buurman komt uit Brazilie en woont ook in een tent. ze mogen hier blijven zolang als ze willen. Maar als ik ze hoor hoesten 's nachts dan hoop ik dat ze niet al te lang meer in die tent hoeven te zitten. Ik ben een beetje (boel) een vreemde eend in de bijt, met mijn verfkist, behang , naaimachine enz enz. Maar ze vinden wel mooi wat ik maak, vooral het vliegengordijn viel in de smaak. Ik ben dan heel druk in mijn hoofd 's nachts hoe ik dat moet maken , en denk dan dat ik het helemaal goed heb. Ik voer het dan ook uit, lijkt te kloppen maar als het dan klaar is denk ik ik TJa dekt toch niet alles af omdat de wanden schuin lopen. Daar heb ik nou niet het technisch inzicht voor om dat van tevoren te bedenken.

Maar goed ik geniet wel van de natuur, hier. Zo 's morgens vroeg op het strand, witte ibissen, lepelaars en veel vogels die ik niet ken. Geeft ook niet gelukkig is het allemaal op afstand. Want vogels moeten vooral niet dichtbij komen. Bij laag water krioelt het van de krabben/kreeftjes die allemaal in hun holletjes schieten als je eraan komt.

Nou toch weer een lang verhaal, maar weinig angstige dingen, ook wel weer eens lekker.

Vandaag is de auditie voor de vergeten Twentse lente. Het jeukte toch wel even hoor. Mocht iemand, of Anouk zelf me toch op de lijst zetten voor het ensemble, dan kom ik terug want dat is te leuk om niet te doen. Succes voor iedereen die gaat auditeren. groetjes vanuit een heel zonnig Portugal

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Agnes:
    20 november 2022
    Nou wat een heerlijk ontspannen week overzicht.
    Wat betreft die kast... zit er geen Ikea in de buurt😀😀die verkopen open kasten met bakken. Je zit daar te naaien en te verven, dus een kast in elkaar zetten zou helemaal niet misstaan🤣😂🤣😂🤣. Op naar de volgende week. Veel plezier en bedankt voor het delen👋👋👋